وزیر آموزش و پرورش: وضعیت استخدام ۱۶۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است

اردبیل-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت:از ابتدای دولت سیزدهم وضعیت استخدامی۱۶۰ هزار نفر در آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر گفت: آموزش و پرورش ۴۰ درصد نیروی انسانی کشور را دارد و از زمان تصدی من وضعیت استخدامی ۱۶۰ هزار نیروی قرآنی و غیره در این وزارتخانه تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه درحوزه دانش‌بنیان ظرفیت انسانی بالایی در کشور داریم، گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش به معنای واقعی تحرک پیدا نکند هیچ جای دیگری تحرک پیدا نخواهد کرد

نوری تاکید کرد: در سه سال دوره کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفتند اما خوشبختانه اکنون به همان محیط بازگشتند و تربیت و تعلیم با شتاب و شادابی ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای فرزندان خود هنرستان های گردشگری باغی و دامی ایجاد کنیم و در کنار آن احداث خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اول انقلاب به ازای هر نفر به طور میانگین یک چهاردهم متر فضای آموزشی داشتیم که الان به پنج و پنج و دو دهم متر افزایش یافته است.

نوری با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در شهرستان های خلخال و کوثر ۷.۸ دهم متر مربع است،افزود: به طور عمده خیلی از فضاهای آموزشی این شهرستان‌ها یک نوبته برقرار است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تعیین تکلیف مدارس فرسوده و بلااستفاده تأکید کرد و گفت: این فضاها یا باید اجاره داده شود و یا به فروش گذاشته شود که البته مدارس و فضاهای آموزشی وقفی از این قاعده مستثنی است.

وی افزود: باید برای فرزندان خود هنرستان های گردشگری، باغی و دامی ایجاد کنیم و در کنار آن ها احداث خانه معلم نیز در برنامه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌بنیان‌ها توسعه پیدا کنند بهره وری از ۱۰ به ۵۰ ارتقا خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه بندی به سال، مدرک و سنوات نیست بلکه معلمان باید ابتدا به قانون، آیین نامه و شیوه نامه رتبه بندی توجه کنند و از قرار گرفتن در حاشیه فضای مجازی و تاثیرپذیری از آن دور باشند و چنانچه اعتراضی به رتبه بندی داشته باشند باید از طریق سامانه اعلام نمایند.

وی ادامه داد: از اول سال آینده هر رتبه ای که معلمان بگیرند همان رتبه را خواهند داشت و اگر معلمی مدرک نامعتبری برای رتبه بندی بارگذاری کند از رتبه بندی محروم خواهد شد.

همچنین در این جلسه امام جمعه شهرستان کوثر گفت: جمعیت شهرستان کوثر از ۵۹هزار نفر در اوایل انقلاب به ۲۲ هزار نفر رسیده است و مهاجرت از کوثر ریشه در مشکلات آموزش و پرورش دارد.

حجت الاسلام عسکر بیگی افزود:سطح کوثر در کنکور سراسری سطح سه هست در حالی که این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق مشمول سه در کنکور ، حتی یک آزمایشگاه هم ندارد.

امام جمعه کوثر خواستار توجه به هوشمند سازی مدارس، تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش حدود ۸۰ نفر، جذب اموزشیاران و احداث خانه معلم در کوثر شد.

سیدغنی نظری نماینده مردم کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: ۱۷۰ میلیون ریال سرانه هر دانش آموز در سال جاری است و توجه به آموزش و پرورش توجه به تقویت و توسعه نیروی انسانی فعال جامعه است.

وی افزود: بومی گزینی نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای کوثر و خلخال ضرورت دارد تا سهم و حق نیروهای بومی با استخدام نیروهای غیربومی ضایع نشود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: احداث سد کیوی در دولت سیزدهم سرعت گرفته و سومین قسط اعتباری آن اخذ شده است و تونل اول و دوم آن در حال تکمیل است.

رضا قاسمیان معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز دولت سیزدهم را در عمل به وعده ها، خوش قول توصیف کرد و گفت: اهالی شهرستان های خلخال و کوثر ضریب هوشی بالا دارند و سرمایه انسانی بالایی در این مناطق نهفته است که باید با توسعه و تقویت آموزش و پرورش احیا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha