بهره‌برداری از دستگاه تشخیص کانون صرع در بخش اطفال بیمارستان قائم (عج) مشهد

مشهد- ایرنا- دستگاه LTM (دستگاه مخصوص تشخیص کانون صرع) در بخش اطفال بیمارستان قائم (عج) به منظور استفاده از روش های نوین درمانی بیماری صرع با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان قائم(عج) به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بهره برداری از این دستگاه در جمع خبرنگاران گفت: تشنج و صرع یکی از بیماری‌های بسیار شایع به خصوص در کودکان است که در بسیاری از موارد مشکل بیماران با مصرف دارو مرتفع می شود اما در برخی بیماران علی رغم مصرف دارو مشکل ادامه دار است و استفاده از این دستگاه که همزمان ویدئو و نوار مغز می‌گیرد به ما کمک می کند که کانون تشنج به خوبی شناسایی شود تا در صورت امکان با عمل جراحی بیمار بهبودی کامل پیدا کند .

پروفسور علی گرجی با اشاره به اینکه دستگاهی LTM برای اطفال و پیدا کردن کانون تشنج مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این دستگاه علاوه براین در مواردی که مشکوک به بروز تشنج هستیم کمک می کند که رخداد تشنج تشخیص داده شود.

وی ادامه داد: دستگاهی LTM که به وسیله ان عمل فوق تخصصی انجام می‌شود توسط مهندسین ایرانی با هزینه یک سوم هزینه دستگاه های خارجی تولید شده است.

بهره‌برداری از دستگاه تشخیص کانون صرع در بخش اطفال بیمارستان قائم (عج) مشهد

بیمارستان یک‌هزار تختخوابی قائم (عج) مشهد یکی از دو بیمارستان بزرگ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که به عنوان مجهزترین و تنها مرکز مغز و اعصاب در شمال شرق کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha