اقتدار پاسداری از انقلاب مربوط به تمسک جویی به آموزه های سیدالشهدا (ع) است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه امروز اقتدار پاسداری از انقلاب و میهن مربوط به تمسک جویی به آموزه های سید الشهدا (ع) است، گفت: هر چقدر این متوسل شدن پر رنگ تر و آگاهی ما نسبت به آموخته های این مکتب بیشتر باشد، بی گمان در آن طراز انقلابی که شاخص های آن در بیانات امامین انقلاب است، موفق تر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سوم شعبان سالروز ولادت پر سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: این روز مبارک و فرخنده را به درستی روز پاسدار نامگذاری کرده اند، پاسدار طراز انقلاب اسلامی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، الگوی بر همه پاسداران است.

وی ادامه داد: دلیل آن هم این است که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) است و امام هم پرورش یافته مکتب قال الصادق (ع) و قال باقر (ع) است که ریشه این تربیت را در آموزه های مکتب نام اسلام ناب محمدی (ص) پیدا می کنیم، همان مکتبی که سید الشهدا (ع) برای ماندگاری و بقای آن خون مبارک و جان عزیزش را تقدیم کرد.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: همه ما باید به این افتخار کنیم که پاسدار انقلاب عزیز و میهن اسلامی هستیم، از شاخص های مهمی که مورد تاکید رهبری و فرمانده معظم کل قواست دشمن شناسی و دشمن ستیزی پاسداران است، این ۲ شاخصه بزرگ، مکمل یکدیگر و تکمیل کننده همه رفتارها و از مولفه های پر رنگی است که بر آن تاکید شده است، دشمن را خوب بشناسید، درک واقعیت های کارهای دشمنان را داشته باشیم و بعد با همان اقتدار با آنها در تمامی ابعاد و جهات مختلف مبارزه خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: این زمانی محقق می شود که هم معنویت گرایی و هم عمل به مناسک اسلامی باید پر رنگ هم باشد، یعنی کسی که صبر در عبادت دارد، صبر در مقابل دشمن را هم خواهد داشت، کسی که معنویت را خوب بشناسد، دشمن را خوب تر خواهد شناخت، شناخت دشمن درون و بیرون هر ۲ متوقف بر معنویت گرایی، توحید و عباداتی است که پروردگار عالم به ما فرموده و دستور داده است.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت: جانبازان خاطرات مسجم پاسداری از میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس هستند که اگر خاطره ای را از آن دوران سراسر حماسه روایت می کنند با بدن و جسم زخمی و مجروح خود آن را اثبات می کنند، درود و سلام خدا بر مردان مردی که از وجودشان برای انقلاب و میهن خود مایه گذاشتند و در وجود و کلام آنها آنچه که ما باید ببینیم وجود دارد، این ها هم بصیریت را از نافذ البصیره و جانباز بزرگ کربلا فرا گرفته اند.

امام جمعه قشم با بیان اینکه ولادت امام زین العبادین (ع) و روز صحیفه سجادیه از دیگر مناسبت های شعبانیه است، اظهار کرد: وجود نازنین امام سجاد (ع) نیز به نحو دیگری از اسلام پاسداری کرد، آنروز در کربلا پاسداریش این بود که خواسته پدر عزیزش را در آن صحرا به جلو ببرد و بعد هم در سالیان متمادی با دعا های که در صحیفه کاملیه سجادیه است از دین پاسداری و حراست کرد.

حجت‌ الاسلام حاجبی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا با این سه سردارش صاحب جهاد تبیین اعظم می شود، افزود: امروز هم پاسداران، هم جانبازان و هم عزیزان ولایی در ایران اسلامی همین گونه هستند و ما به فهم دقیقی نسبت به مفهوم جهاد در فرهنگ اسلام ناب احتیاج داریم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ایشان در این دیدار فرمودند، علما باید جهاد تبیین را جدی بگیرند و با بیان نو و منطق نو با جوانها حرف بزنند و نکاتی را هم در مورد دشمنان نظام اسلامی بیان کردند.

امام جمعه قشم گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است و دایم در حال تلاش و برنامه ریزی است تا یک روز با ایجاد التهاب در اقتصاد کشور و روز دیگر با بازی های جدید آژانس انرژی اتمی مردم ایران و امت رسول الله (ص) را یک امت چند تکه ببیند.

وی افزود: اما شکست های دشمن در اغتشاشات پاییز، بهم ریختگی خارج نشینان و مخالفان نظام و حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال و جشن های انقلاب آنها را دچار یک سردرگمی و تحیر کرده است، به طوری که دشمن می خواهد با اختلال در نظام اقتصادی کشور و فراهم کردن یک فرصت جدید خودش را جمع و جور و تقویت کند که دولت و مسوولین نظام نباید اجازه آن را بدهند.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به اینکه مردم باید شناخت دقیقی از برنامه ها و صحنه بازی کردن دشمن داشته باشند، گفت: این شناخت دقیق مردم از صحنه به دشمن ضربه می زند و به مبانی درونی انقلاب کمک می کند، نخست اینکه همه ما و مردم در سراسر کشور باید بدانند که ما یک عقب ماندگی ۱۰ ساله در کشور داریم که شامل کم کاری و بی عملی قبلی ها است، آنهایی که دل به وعده های غربی های بسته بودند و کشور را به سوی وعده های غربی ها شرطی کرده بودند.

حجت‌ الاسلام حاجبی بیان کرد: از طرفی هم دشمن این روزها یک عملیات بزرگ روانی معیشت پایه را بر روی سفره مردم ایران برنامه ریزی کرده و آن را به صورت دایم تکرار می کنند، اکنون صحنه دشمنی با مردم ما اینگونه است که این هم نیازمند یک حکمرانی جدید و قوی از اقتصاد اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha