امنیت معنویت محور حاصل مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم با بیان اینکه اقتدار امنیتی امروز ما که در بهترین شرایط اشراف اطلاعاتی و امنیتی در دنیا به ویژه در منطقه غرب آسیا وجود دارد مدیون و مرهون مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است، گفت: امنیت معنویت محور و مردم محور ثمره این اقتدار امنیتی و اشراف اطلاعاتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن یازدهم شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: جمعیت جوان ما به خود می بالد که الگوی عاشورایی چون حضرت علی اکبر (ع) دارد.

وی ادامه داد: بهر حال همه ما، هم خود جوانان و هم متولیان امر جوانان تکالیفی بر عهده دارند که باید بیشتر به آن توجه کنند، الحمدلله رب العالمین آن سیره حق محوری جوانان و هم باطل ستیزی آنها، جوانان بصیری را در جامعه تربیت کرده است.

امام جمعه قشم با اشاره به این حدیث امام صادق (ع) که فرموده اند «عَلَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلی کُلِّ خَیرٍ» گفت: وجود نازنین ششمین پیشوای شیعیان جهان در خصوص توجه بیشتر به جوانان می فرمایند؛ جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع تر به کارهای خیر روی می آورند.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: جوانان ما به فرموده رهبری بزرگوار، امروز بصیرت شان نسبت به خیلی از ایام انقلاب بالاتر است، در این هجوم زیادی که رسانه های مختلف به جوانان آورده اند و جنگ جهانی رسانه ای که وجود دارد، جوانانی پیدا می شوند که در طراز انقلاب می درخشند و نمونه های بسیار زیادی از این درخشش ها را هم در سراسر کشور شاهد هستیم.

وی گفت: شاید پر تکرار ترین کلمه در بیانیه گام دوم انقلاب کلمه جوان است، انقلاب و امام انقلاب جوان باور هستند و این باور هم دلیلی دارد و چرایی آن این است که اگر بخواهیم تضمین برای تحقق آرمان ها داشته باشیم، آن دلیل همین جوانها هستند.

خطیب نماز جمعه قشم افزود: حضرت امام روح الله (ره) در به وجود آمدن انقلاب و هم روح الامین ایشان حضرت امام خامنه ای عزیز کشف کرده اند که ذهن و قلب جوانان، آمادگی بیشتری برای آموختن و عزم بزرگ تری هم برای اقدام دارند، از این رو سراغ جوانان رفتند.

وی اظهار داشت: جوانی فصل ناب جهاد اکبر و جهاد کبیر است، امیدواریم که جوانهای ما جوانانی لایق و شایسته ای برای نظام ولایی باشند.

حجت‌ الاسلام حاجبی با اشاره به چهاردهم اسفند روز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه گفت: من همین جا قبل از اینکه توضیحی بدهم از تمامی مسوولین شهرستان قشم و سازمان منطقه آزاد خواهش می کنم و از آنها می خواهم به داد مردم «باغ بالا و روستای کُنار سیاه» برسید می توانید این چند خانوار را حمایت کنید و خیرین هم پای کار می آیند، فصل گرما از راه رسیده و خدا می داند که خیلی از منازل کولر ندارند.

وی با بیان اینکه روز پانزدهم اسفندماه نیز روز درختکاری است، افزود: مسوولین باید فرهنگ محیط زیست و منطق مواجهه کریمانه اسلام با محیط زیست را به عنوان یک درس برای مردم توضیح دهند.

امام جمعه قشم توضیح داد: بزرگ ترین عید جامعه بشری که آرزوی همه انسان هاست در شب و روز نیمه شعبان است و آن عید سالروز ولادت با سر سعادت حضرت قائم (عج) روز جهانی مستضعفان و سربازان گمنام امام زمان (عج) است که همه ما باید رابطه قلبی و قبلی خودمان را با وجود نازنین حضرت بقیه‌الله الاعظم حضرت مهدی(ع) محکم تر کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha