سکوت در برابر سکوت در نشست شورای امنیت سازمان ملل + فیلم

نیویورک – ایرنا- نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ اوکراین در سطح وزرای خارجه شاهد صحنه ای از درخواست سکوت متقابل دو طرف اصلی این جنگ بود.

به گزارش ایرنا، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین پس از سخنانش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از کشورهای عضو خواست به احترام قربانیان اوکراینی این جنگ یک دقیقه سکوت کنند.

کولبا و سایر وزرا برای آغاز یک دقیقه سکوت از صندلی خود برخاستند و هنگامی که آنها نشستند، سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درخواست صحبت کرد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما برای گرامیداشت خاطره همه جان باختگان از سال ۲۰۱۴ برمی خیزیم.

سفیر روسیه به احترام همه جانباختگان ایستاد و از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز که نشسته بود، خواست بایستد. پس از لحظه‌ای تردید، همه اعضای شورای امنیت و حاضران در این نشست دوباره از صندلی های خود برخاستند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  در نشست شورای امنیت به مناسبت سالگرد جنگ اوکراین در حالیکه غرب همچنان تسلیحات بسیاری برای کی یف ارسال می کند، با بیان اینکه تاکنون صلح هیچ شانسی نداشته است، گفت: اکنون سلاح صحبت می‌کند در حالیکه دیپلماسی و پاسخگویی راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha