سمنان تنها استان کشور با سه شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی است

سمنان- ایرنا- طبق تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور، سمنان تنها استان کشور است که سه شهرستان با وضعیت نارنجی و پرخطر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درتازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های سمنان، سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان های دامغان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت زرد کرونایی هستند و شاهرود و میامی وضعیت آبی کرونایی دارند.

در رنگ‌بندی هفته گذشته وضعتی کرونایی کشور، سرخه تنها شهرستان با وضعیت نارنجی بود که اکنون به سه شهرستان افزایش یافته است.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته صفر بود و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به ۶ شهر رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۰ به ۹۴ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۷ به ۳۴۸ شهر کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha