ایجاد مراکز تشخیص زودهنگام سرطان پستان در ۱۱ استان برنامه‌ریزی شد

سمنان- ایرنا- رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی گفت: ایجاد مراکز تشخیص زودهنگام سرطان پستان با هدف شناسایی به موقع این بیماری و کمک به روند درمان در ۱۱ برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رامین صرامی فروشانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی به عنوان قطب درمان‌های فناورانه در حوزه سرطان پستان شناخته شده است و در کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: ایجاد «شبکه ملی پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان» امسال با حمایت مجلس شورای اسلامی به این پژوهشکده واگذار شده که طرحی ملی محسوب می شود.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی بیان کرد: در گام اول مرکز تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان پستان در ۱۱ استان راه‌اندازی می شود.

وی، سرطان پستان را مهمترین عامل مرگ و میر بانوان در دنیا معرفی و تصریح کرد: در ایران نیز، فارغ از جنسیت، اکنون این سرطان با شیب فزاینده از دیگر سرطان ها رشد تصاعدی دارد و تشخیص به موقع و زودهنگام آن تاثیر زیادی در فرایند درمان و کاهش عوارض آن دارد و یکی از اهداف راه‌اندازی مراکز در استانها نیز همین موضوع است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی افزود: از ظرفیت جهاددانشگاهی به این منظور استفاده می شود و امروز در سمنان ارزیابی اولیه و ظرفیتها بررسی شد که از نظر زیرساختها و سخت افزار و نیروی انسانی توانایی لازم در این استان وجود دارد تا با حمایت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تشخیص زودهنگام در سمنان ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha