۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85039846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از پمپ آب توسط مشترکان آبفا در آستارا ممنوع است

آستارا- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب آستارا گفت: استفاده از هر گونه پمپ آب توسط مشترکان آبفا بر روی شبکه آبرسانی در این شهرستان ممنوع است.

محمدمهدی شیرزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: پمپ‌های آب که به طور معمول بعد از دستگاه اندازه‌گیری (کنتور) نصب می‌شوند، در واقع شیوه برداشت غلط و بسیار خطرناکی محسوب می‌شوند که از چند سال پیش در آستارا رایج شده است.

وی افزود: تداوم استفاده از این پمپ‌های آب موجب خواهد شد تا شهرستان آستارا را به ویژه در دوران اوج مصرف با بی‌آبی گسترده مواجه کند، در حالی که مخزن‌های آب و فاضلاب پر و شرایط شهرستان در حوزه تولید آب پایدار است.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا با اشاره به استفاده از ۲۴ هزار و ۵۴۰ دستگاه پمپ آب توسط مشترکان در این شهرستان بیان کرد: با توجه به برداشت همزمان در حوزه توزیع با قدرت پمپ‌هایی که وجود دارد، در آستارا شاهد پدیده‌ای خطرناک هستیم.

وی اضافه کرد: نصب این پمپ‌ها به صورت مستقیم روی شبکه آبرسانی آستارا اتفاق بسیاری بدی است و استمرار این شیوه بهره‌برداری و جلوگیری نکردن از آن به یقین موجب خواهد شد تا هر اندازه هم بخواهیم منابع تامین آب خود را تقویت کنیم، باز در توزیع آب با بحران روبه‌رو باشیم.

شیرزاد اظهار کرد: تداوم استفاده از پمپ‌های آب در روزهای عادی هم مشکلاتی برای شبکه آبرسانی ایجاد می‌کند اما اوج مشکلات را در روزهایی که دارای مناسبت‌های خاص هستند مانند شب چله، چهارشنبه‌سوری و شب عید که تقاضا افزایش می‌یابد، شاهد خواهیم بود.

وی بزرگترین تاثیر منفی استفاده از این پمپ‌ها در آستارا را افت کیفیت آب عنوان کرد و گفت: فرسودگی زودهنگام شبکه و توزیع ناعادلانه منابع از دیگر آسیب‌های استفاده از پمپ‌های آب هستند و افرادی که با شیوه مهندسی درست از منابع برداشت می‌کنند در واقع با این اقدام همسایگان خود بی‌آب می‌شوند.

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب آستارا، شرکت آب و فاضلاب نزدیک به ۴۹ هزار مشترک در این شهرستان دارد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha