به گزارش ایرنا "محمد مهدی نیکونژاد" روز شنبه در نشست با مدیران مناطق شهرداری یزد افزود: امسال با توجه به بیان شعار نهضت آسفالت در سطح شهر ، مقرر شده بود زیرسازی و آسفالت معابر و کوچه ها با توجه به اولویت های هر معبر و درخواست های شهروندان اجرا شود اما شواهد میدانی نشان داد به رغم اقدامات خوبی که انجام شده است در برخی از پروژه های آسفالت شهر، این نهضت به خوبی اجرایی نشده است.
وی اظهار کرد: گلایه مردم علاوه بر آسفالت نبودن برخی معابر که بعد از سیل و بارندگی های اخیر خود را بیشتر نشان داده است عدم اجرای آسفالت مناسب در برخی معابر و کوچه ها است به گونه ای که بعد از مدت کوتاهی به دلیل فرورفتگی ، شن ریزه شده ، خوردگی آسفالت، کیفیت نامناسب پیدا می کند که مجدداً نیاز به بازسازی دارد و به نوعی حیف و میل و اتلاف بیت المال است که اگر کیفیت آسفالت و همزمان کیفیت اجرا بالا بود هرگز این اتفاق نمی افتد.
بازسازی مجدد آسفالت معابر به علت کیفیت نامناسب آن به نوعی حیف و میل و اتلاف بیت المال است ؛ باید استانداردهای لازم در تهیه مواد اولیه آسفالت بکار گرفته شود
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حضور مدیر سازمان عمران و مدیر کارخانه آسفالت شهرداری در این نشست برای مطالبه و ارائه دلیل کیفیت نامناسب آسفالت در برخی معابر گفت: مقرر شد سازو کارهایی از سوی سازمان عمران تهیه شود که تمام استاندارد های لازم در تهیه مواد اولیه مخلوط آسفالت باکیفیت ، شرایط مناسب در پخت و انتقال مخلوط آسفالت و همچنین زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد و اگر نیاز باشد از نظرات مشاورین و کارشناسان فنی و دلسوز استفاده شود.
نیکونژاد خاطرنشان کرد: آسفالت معابر شهر باید به گونه ای باشد که علاوه بر کیفیت ، دوام ، پایداری و مقاومت بالا ، باعث رضایت شهروندان شود و موجب تخریب خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی و مردم نشود موضوعی که قرار است با پیگیری کمیسیون نظارت و اقدامات مناسب سازمان عمران اجرایی شود.
نظر شما