لیگ برتر والیبال در نقطه جوش؛ کدام تیم‌ها فینالیست می‌شوند؟

تهران- ایرنا- در بین ۴ تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال، ۲ تیم شانس بیشتری برای صعود به فینال دارند.

به گزارش ایرنا، با پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ برتر والیبال، تکلیف ۴ تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها مشخص شد. شهداب یزد، پیکان، هراز آمل و پاس گرگان موفق شدند با غلبه بر ایفاسرام اردکان، نیان‌الکترونیک مشهد، فولاد سیرجان و هورسان رامسر راهی نیمه‌نهایی شوند. در میان این ۴ تیم شهداب یزد آسان‌ترین مسیر را برای رسیدن به فینال دارد؛ چرا که باید به مصاف پاس گرگان که به جز امین اسماعیل‌نژاد هیچ چهره شاخص دیگری ندارد برود. شهدابی‌ها در یک‌چهارم‌نهایی هم کار چندان سختی نداشتند؛ آنها به مصاف تیمی رفتند که در مرحله گروهی لیگ، در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

در تیم شهداب بازیکنان مطرح بسیاری همچون امیر غفور، مسعود غلامی، میثم صالحی، مهدی مهدوی و شهروز همایون‌فر حضور دارند و با حضور این بازیکنان کار سختی مقابل پاس گرگان نخواهد داشت. پاس گرگان هم با درخشش تک‌ستاره خود که امین‌اسماعیل‌نژاد است توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و راهی نیمه‌نهایی شود؛ اما بعید است بتواند در این مرحله مقابل شهداب عرض اندام کند.

در سمت دیگر مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های هراز آمل و پیکان تهران با یکدیگر رودررو خواهند شد. هر دو تیم دارای بازیکنان مطرحی و ملی پوش هستند؛ اما در این زمینه کفه به نفع پیکان سنگینی می‌کند. تیم پیکان همراه با شهداب پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شوند. در این تیم علاوه بر ملی‌پوشانی همچون محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور، حمزه زرینی، پوریا فیاضی، محمد فلاح و علی شفیعی که جزو بازیکنان باتجربه و مطرح والیبال ایران هستند حضور دارند. علاوه بر این بازیکنان، رافائل لهستانی هم برای پیکانی‌ها بازی می‌کند.

امیرحسین توخته و ابوالقضل قلی‌پور ۲ ملی‌پوش هراز هستند؛ البته علی رمضانی در یکی دو هفته از لیگ ملت‌ها در لیست تیم ملی حضور داشت. علاوه بر این ۲ بازیکن، مجتبی میرزاجانپور هم که در سال‌های گذشته سابقه ملی‌پوش بودن را داشته پیراهن هراز را بر تن دارد.

روی کاغذ تیم پیکان شانس بیشتری برای پیروزی مقابل هراز و رسیدن به فینال را دارد و در صورتی که این احتمالات به واقعیت تبدیل شود این تیم همراه با شهداب برگزارکننده دیدار فینال لیگ برتر والیبال خواهند بود؛ اما در ورزش امکان ثبت هر نتیجه‌ای وجود دارد و باید دید پاس گرگان و هراز می‌توانند لقب غول‌کُش را از آن خود کنند یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha