آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز خراسان جنوبی در اولویت قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۶۹ نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۰ نقطه پرحادثه در سطح ملی مصوب شده و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله جلال‌زاده روز شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: براساس بررسی‌های ملی در اسفند امسال ۶ محور پرحادثه شامل محورهای نهبندان - زاهدان، نهبندان - سربیشه، بیرجند - سربیشه، بیرجند - خوسف، بیرجند - قاین و قاین - گناباد شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: باید همه تلاش خودمان را به کار بگیریم تا کمترین حجم تصادفات را در این محورها به خصوص روزهای پایانی سال و نوروز ۱۴۰۲ داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در نوروز ۱۴۰۲ دو مکان از جمله مجتمع رفاهی دیهوک و محور سربیشه - نهبندان بعد از مزار سیدعلی پویش نوروزی همراهان سفر ایمن برای کاهش تصادفات به مدت ۲۱ برپا خواهد شد تا در راستای کاهش تصادفات برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا شود.

وی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری هزار و ۶۸۰ فقره تصادف در محورهای خراسان جنوبی رخ داد که در این تصادفات ۲۷۹ نفر کشته شدند و تصادفات جاده‌ای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی دارد.

جلال‌زاده عنوان کرد: ۶۳ سامانه ثبت تخلف و نظارت در راه‌های این استان وجود دارد که سرعت لحظه‌ای و میانگین سرعت را ثبت می‌کنند.

وی گفت: از اول امسال تا پایان بهمن ماه ۳۱۴ هزار و ۶۲۶ فقره تخلف توسط سامانه‌ها ثبت شده و درصد صدور قبوض به نسبت تعداد تخلفات پایین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۳۱۴ هزار و ۶۲۶ فقره تخلف ثبت شده توسط سامانه‌ها، ۴۲ هزار و ۹۵۶ فقره تخلف مربوط به پلاک مخدوش بوده است.

وی گفت: روزانه ۲۰۰ هزار تخلف در سطح کشور ثبت می‌شود که به دلیل نوبت‌دهی تخلفات سرعت پیامک‌ها پایین است و این سامانه‌ها در ارسال به موقع پیامک‌های تخلف مشکلاتی دارند.

جلال‌زاده یکی از مشکلات این استان را تردد خودروهای مسافربرهای شخصی در محورهای مواصلاتی ذکر و اضافه کرد: باید در راستای رفع برخی مشکلات در کمیسیون ایمنی راه‌ها تردد مسافربرهای شخصی در محورهای استان ممنوع اعلام شود چرا که براساس قانون خودروهای پلاک شخصی حق جابه‌جایی مسافر را ندارد.

وی همچنین گفت: در ۱۰ ماه سال جاری ۴۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج و در استان حمل شده که فقط برای ۲ میلیون تن بارنامه صادر شده و مشخص می‌شود در زمینه حمل مواد معدنی فرار بار شدید داریم و باید به عنوان مصوبه شورای معادن مطرح تا از فرار بار مواد معدنی جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: حجم بالای تناژ در کامیون‌های حمل مواد معدنی باعث خسارت سنگین به راه‌های استان می‌شود که با ارسال بارنامه این مشکل تا حدی رفع خواهد شد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم گفت: ۶۶ درصد تصادفات استان در کریدور نهبندان تا گناباد روی می‌دهد که کاهش تصافات در این کریدور نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: از ابتدای سال جاری با هفت هزار و ۱۴۸ خودرو فاقد بارنامه برخورد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha