۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 85040612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری شب جشن میلاد امام سجاد (ع) در حرم حضرت رقیه (س) + فیلم

دمشق – ایرنا – جشن میلاد امام سجاد (ع) با حضور پرشور زائران و کارگزاران جمهوری اسلامی و عاشقان ولایت در مصلی حرم حضرت رقیه (س) برگزار شد.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، در این مراسم جشن حجت الاسلام گنجی اشتهاردی طی سخنانی با بیان ویژگی هایی از امام سجاد (ع) گفت: امام چهارم شیعیان دارای ویژگی های منحصر به فردی همچون، زین العابدین، امام العارفین، سید الساجدین، سید العابدین و چندین ویژگی دیگر بود.

وی با بیان این که واقعه عاشورا دو چهره مقدس داشت، تصریح کرد: چهره اول قیام کربلا جهاد، شهادت و قیام علیه ظلم بود که توسط امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و دیگر شهدای این قیام رقم خورد.

سخنران حرم حضرت رقیه (س) چهره دوم کربلا را امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) معرفی کرد که با جهاد تبیین خود تمام نقشه های یزیدیان را برملا کردند و با وجود این دو شخصیت کم نظیر واقعه کربلا در تاریخ ثبت شد وگرنه با داستان سرایی یزید و یاران فاسدش حماسه کربلا به گونه ای دیگر تبیین می شد.

وی لحظه به لحظه و جای جای کربلا را دارای درس برای همگان دانست و بیان داشت: واقعه کربلا برنامه کاملی برای تربیت انسان های آزاده است و هیچ مکتبی همچون کربلا سازنده و بالنده نیست.

پس از ایراد سخنرانی، یکی از مداحان اهل بیت (ع) نیز اشعار و سرودی در مدح و ثنای امام سجاد (ع) قرائت کرد که با استقبال و همراهی حاضران در مجلس روبه رو شد.

برگزاری شب جشن میلاد امام سجاد (ع) در حرم حضرت رقیه (س)

امشب همچنین مراسم جشن میلاد امام سجاد(ع) توسط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری پس نماز مغرب و عشاء در مصلی حرم حضرت زینب (س) برگزار شد.

برگزاری شب جشن میلاد امام سجاد (ع) در حرم حضرت رقیه (س)

برگزاری شب جشن میلاد امام سجاد (ع) در حرم حضرت رقیه (س)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha