۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85040940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابتلا به سالک در غرب خراسان رضوی ۷۲ درصد کاهش یافت

سبزوار- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با اجرای اقدامات پیشگیرانه، موارد ابتلا به سالک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان در سال جاری به ۱۱۸ مورد رسید که این رقم نسبت به پارسال ۷۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمجید غضنفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این در حالی است که سال گذشته ۴۲۷ مورد سالک در ۶ شهرستان این منطقه به ثبت رسیده بود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت کارگروه سالک و همکاری بین بخشی و برون بخشی در مناطق آندمیک بیماریها در سطح شبکه های بهداشتی و درمانی و انجام عملیات مه پاشی در ۲ مرحله در روستاهای آلوده از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری سالک بوده است.

دکتر غضنفری گفت: خرید تجهیزات و راه اندازی سه مرکز درمان سالک در مناطق آلوده، استفاده از ظرفیت استادان دانشگاه علوم پزشکی، دانشجویان و مجمع خیران سلامت برای اطلاع رسانی به جامعه هدف، انجام چک حشره شناسی و تخریب خانه های مخروبه در سطح روستاها با کمک بخشداری ها را از دیگر برنامه های معاونت بهداشتی در جلوگیری از موارد بروز سالک بوده است.

سالک یک بیماری پوستی است که به وسیله گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود، که نصب توری در ورودی و پنجره منازل، استفاده از پشه بند، حشره کش‌ های خانگی و پماد دورکننده حشرات و حفاظت فردی در برابر گزش انواع پشه و حشره از راههای جلوگیری از ابتلا بدان است.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha