معاون استاندار کرمانشاه: رسانه‌های خُرد امروزه سکان‌دار اطلاع‌رسانی شده‌اند

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: امروزه رسانه‌های خُرد و نوین، سکان‌دار جریان اصلی رسانه‌ای در امر اطلاع‌رسانی در جامعه شده اند.

به گزارش ایرنا، «علی شعبانی» روز یکشنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات دانشگاه صنعتی این استان برگزار شد اظهار کرد: امروزه جریان اطلاع‌رسانی با شریک جدیدی به نام رسانه های خُرد همراه شده که شاید از نظر ارتباط‌گیری و انتقال پیام دست بالاتری را در این عرصه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این رسانه ها با تکیه بر ابزارهای ارتباطی تکنولوژیک و ارتقای سطح دانش کاربران به جریان رسانه ای قوی مبدل شده‌اند و توانسته اند بخوبی مخاطبان را بسوی خود جلب کرده و تاثیرگذار باشند.

شعبانی با بیان اینکه عنصر قدرت امروزه در حوزه رسانه به معنادار کردن پیام ها تبدیل شده است افزود: در حال حاضر این رسانه است که در جهان، جریان اصلی را مشخص کرده و تعیین می کند موضوع اصلی جهان چه باشد، چه پیامی منتقل شود و یا چه چیزی برجسته و یا چه موردی بایکوت شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه یادآور شد: برهمین اساس امروزه جریان های اصلی رسانه ای از رسانه های خُرد استفاده کرده و به وسیله آنها اقدام به انتقال پیام های مورد نظر خود می کنند که شبکه «اینترنشنال» از زمره بارز آنهاست.

وی تاکید کرد: آنها از ظرفیت های جذاب و نوینی برای مخاطبان برخوردار هستند که می‌تواند بستری برای رونق رسانه‌های جریان اصلی باشد.

شعبانی با بیان اینکه این شرایط سال هاست جریان داشته و فعلا بعید است که ما قادر باشیم به این جریان اصلی تبدیل شویم افزود: رسانه های ما باید برای ارتباط موثر، جذابیت و مهم بودن را به عنوان ۲ عنصر مهم مورد توجه قرار دهند تا منجر به ماندگاری مخاطب نسبت به آنها شود.

وی هدف جنگ رسانه‌ای غرب علیه نظام را القای ناکارآمدی و ناامیدی مردم عنوان کرد و گفت: باید رسانه ها تلاش کنند در مسائل مختلف روایت رسمی از وقایع و موضوعات را ارائه کرده و پیام های درست را به مردم انتقال دهند.

به گزارش ایرنا، این دوره از جشنواره در ۱۱ قالب شامل گزارش خبر، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سر مقاله، تیتر، مستند، پادکست، کلیپ و گزارش ویدئویی، عکس، موشن‌گرافی و اینفوگرافی برگزار شد.

موضوعات این جشنواره شامل شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»؛ جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب ‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی، عملیات مرصاد و روز کرمانشاه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزند آوری و سبک زندگی ایرانی - اسلامی بود.

در پایان از نفرات برتر هر بخش با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha