بیش از سه هزار بیمار خاص در لرستان به بانک معرفی شدند

خرم آباد – ایرنا – نماینده دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه هزار و ۱۵۰ پرونده مربوط به بیماران خاص و سخت درمان برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت از طریق سامانه به بانک های عامل ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طهماسب نظری روز یکشنبه در جلسه چهارمین کارگروه استانی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج استان افزود: پنج هزار پرونده بیماران خاص متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی ثبت شده است.

وی اظهار داشت:‌ از این تعداد سه هزار و ۱۵۰ پرونده از طریق سامانه به بانک معرفی شده و یک‌هزار و ۸۵۰ پرونده نیز تکمیل شده است و لرستان اکنون مقام چهارم کشور را از نظر پرداخت این تسهیلات دارد.

نظری افزود: امسال اعتبارات خوبی به این امر اختصاص یافته که اعتبار تخصیصی آن ۴۱۶ میلیارد تومان است و بخشی از آن نیز توسط بانک های عامل به بیماران خاص و صعب العلاج استان پرداخت شده که مقام چهارم کشوری را از نظر پرداخت این تسهیلات بانکی را دارا هستیم .

مدیرکل بیمه سلامت لرستان نیز گفت: تاکنون دو هزار و ۶ پرونده پذیرش شده که از این تعداد یک‌هزار و ۴۷۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و ۹۴۹ مورد هم ثبت سیستم شده است .

محسن اسدبیگی افزود : تعداد بیماران صعب العلاج نشان دار در لرستان ۱۶ هزار و ۱۹۵ نفر و تعداد بیماران خاص نیز ۱۸ هزار و ۱۷ نفر است.

وی تصریح کرد:‌ واگذاری رسیدگی اسناد بیماران خاص و صعب العلاج سازمان های بیمه‌گر به سازمان مربوطه اقدام مهمی است که باید اجرایی شود چراکه تعداد مراجعه کنندگان به بیمه سلامت زیاد شده به طوری که خدمات سلامت شامل این طرح در استان ، از ۹ به ۵۰ خدمت افزایش یافته است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha