۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۳۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85041683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست گروه‌های فلسطینی برای تشدید عملیات علیه رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین یکشنبه شب در پاسخ به حملات شهرک نشینان صهیونیست به نابلس خواستار تشدید عملیات مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایرنا از المیادین، «داود شهاب» مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی کرانه باختری و قدس اشغالی را هدف تجاوز خود قرار داده است.

وی افزود: آنچه در شهرک حواره در حال وقوع است، مقاومت را به جنگ بیشتر و هدف قرار دادن شهرک‌ها سوق خواهد داد.

شهاب همچنین گفت: هر کسی که از کاهش تنش صحبت می‌کند، هدفش تبرئه رژیم اشغالگر از جنایاتش است. تشدید مقاومت تنها راه پاسخ به تروریسم و ‌جنایات رژیم اشغالگر است.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس نیز گفت: نشست عقبه به اشغالگران برای جنایات بیشتر چراغ سبز نشان داد.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی در نابلس باید به مردم بپیوندند و با اشغالگران و شهرک نشینان مقابله کنند.

القانوع اضافه کرد: نوار غزه در حالت خشم، جوشش و غلیان نسبت به آنچه در حواره می‌گذرد، است.

سخنگوی حماس همچنین گفت: اجازه نخواهیم داد این حکومت فاشیست و نازی هیچ عرصه‌ای از مردم فلسطین را به انحصار خود درآورد. انتخاب مردم فلسطین مقاومت است که تنها سلاح مشروع است.

وی افزود: معادله اتحاد میادین نبرد که در عملیات «سیف القدس» ایجاد شد، موجود است و مردم فلسطین در جبهه واحدی هستند.

«صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت: ما از توده‌های مردم می‌خواهیم که برای حمایت از حواره فورا بسیج شوند.

وی افزود: امروز روز عزت اسلحه است و مقاومت راه ما برای دفع تجاوزهای رژیم صهیونیستی است.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اضافه کرد: امروز روز دفاع از حقوق غصبی و حفظ مقدساتمان است که مهمترین آنها مسجدالاقصی است.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد، حملات شهرک نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر به نابلس، تروریسم سازمان یافته «دولتی» است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد، تنها پاسخ به تروریسم شهرک نشینان گسترش دامنه درگیری‌ها با آنها است.

این گروه فلسطینی افزوده است: ما از مردم در تمام روستاها و شهرهای فلسطین که در خطوط درگیری هستند می‌خواهیم بسیج شوند و برای مقابله با تهاجم صهیونیست‌ها به میدان بروند.

از ساعاتی پیش شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

پیش تر هلال احمر فلسطین گزارش داده بود، دستکم ۱۰۰ نفر در حمله شهرک نشینان در جنوب نابلس زخمی شدند.

شهرک نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به فلسطینیان را به آتش کشیدند.

جنبش فتح فلسطین در واکنش به حملات شهرک نشینان به نابلس، خواستار بسیج عمومی شده و آماده باش نیروهای این جنبش را صادر کرده است.

وزارت خارجه فلسطین نیز حملات شهرک نشینان به نابلس را محکوم کرد و کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام شهرک نشینان دانست.

این حملات در حالی صورت گرفته که در عملیات شهادت طلبانه روز یکشنبه فلسطینیان در شهرک حواره دو نفر از صهیونیست‌ها کشته شدند. ارتش رژیم صهیونیستی درپی این عملیات ضد صهیونیستی شهرک حواره را محاصره کرده و در جست وجوی مجری عملیات است.

این عملیات ضد صهیونیستی پس از آن انجام شده است که در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha