۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85042123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الدبیبه: به دنبال برگزاری انتخاباتی عادلانه در لیبی هستیم

تهران-ایرنا- رئیس دولت وحدت ملی لیبی با تقدیر از تلاش های هیات سازمان ملل گفت که این تلاش ها برای برگزاری انتخابات عادلانه هم راستا با مطالبات ما است.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید الدبیبه، رئیس دولت وحدت ملی لیبی در صفحه توییتر خود نوشت که از تلاش دوستان لیبی و هیات سازمان ملل برای برگزاری انتخابات سالم و عادلانه تشکر می کنم.

وی نوشت که این مساله هم راستا با مطالبات ما در پایان دادن به مرحله انتقالی است.

الدبیبه تاکید کرد که به خدمات دهی به تمام مردم لیبی ادامه می دهیم و از صلح و برگزاری انتخابات محافظت خواهیم کرد.

اخیرا فرستاده سازمان ملل در لیبی از اجماع گروه های سیاسی این کشور برای برگزاری انتخابات در سال ۲۰۲۳ خبر داد و خواستار افزایش همکاری ها برای پایان دادن به بن بست فعلی در لیبی شد.

«عبد الله باتیلی» فرستاده سازمان ملل در لیبی گفت: نزدیکی فزاینده ای در نظرات رهبران لیبی درباره لزوم برگزاری انتخابات در سال ۲۰۲۳ به چشم می خورد.

باتیلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: قبل از عزیمت به نیویورک برای ارائه گزارش به شورای امنیت، با «محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی، «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان، «خالد الشمری» رئیس شورای عالی «دولت وفاق ملی»، «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی و هیاتی به نمایندگی از «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر مشورت هایی انجام دادم.

وی از تعهدات برای یافتن راه حل درباره بحران سیاسی کنونی استقبال کرد و خواستار همکاری ها برای پایان دادن به بن بست فعلی و برآورده کردن آرزوهای مردم لیبی شد.

«محمد المنفی» رئیس شورای ریاستی لیبی نیز اخیرا از تلاش‌ها در چارچوب قانون اساسی برای اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور در سال جاری استقبال کرد.

سازمان ملل به دنبال هم افزایی تلاش‌ها برای دستیابی به اجماع گروه‌های سیاسی لیبی به منظور برگزاری انتخابات است تا به جدایی بین شرق و غرب این کشور پایان دهد.

بر اساس این گزارش، اختلافات در لیبی با حضور دو دولت رقیب افزایش می‌یابد. لیبی اکنون دارای دو دولت است که دولت اول حدود ۲ سال قبل پس از توافق سیاسی به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» تشکیل شد و در طرابلس مستقر است که پس از آنکه از سوی پارلمان برکنار شد زیرا از واگذاری قدرت به جز به یک دولت منتخب خودداری کرد، دولت دوم نیز در فوریه ۲۰۲۲ به ریاست «فتحی پاشاغا» منصوب شد و در شهر سرت استقرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha