۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85042456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محسنی اژه‌ای: ماهیت استان مرکزی در کشور شناخته شده نیست

اراک - ایرنا - رییس قوه قضاییه گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی دارد، اما ماهیت این استان در کشور شناخته شده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای»عصر دوشنبه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف مردم استان مرکزی در محل استانداری، افزود: استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی است اما ماهیت این استان برای کشور و بسیاری از مسئولین شناخته شده نیست.

وی افزود: امروز افراد نخبه و دارای توانمندی های بالا از جمله توانمندی های این استان هستند، و باید تلاش شود استان از این موهبت های مادی و معنوی که دارد بهره بیشتری ببرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش بنده است، تصریح کرد: بخشی از خواسته های بیان شده در این نشست مستقیما مربوط به قوه قضاییه می شود و بخشی از خواسته ها مربوط به سایر قواست. این انتظارات بجا هستند و باید در زمینه رفع این مشکلات به عنوان رئیس قوه قضائیه و یکی از سران سه قوه تمام توان خود را بکار بگیرم و تلاش لازم را انجام دهم، باید دغدغه ها و مطالب و نقطه نظرات را بدانم و منعکس و پیگیری کنم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه با مفاسد در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی گفت: برخی مفاسد ممکن است خسارت‌های زیادی به ارزش های کشور و مردم وارد کند و مبارزه همه جانبه و بدون تبعیض با همه مظاهر فساد وظیفه کل نظام و قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه ای بیان کرد: یکی از اولویت ها این است که در راستای کاهش مفاسد اقتصادی، آسیب شیوه های به کار گرفته شده بررسی شود که آیا آسیب داشته یا خیر یا اینکه مقابله بدون تبعیض بوده یا خیر؟ اگر بخواهیم با همه مفاسد اقتصادی به صورت همزمان برخورد کنیم شاید نتوان یکجا کار را انجام داد، بنابراین آسیب ها باید اولویت بندی شود تا بدانیم در کدام بخش از آسیب ها مقابله ضرورت دارد، باید روش ها و نحوه مبارزه با فساد نیز در این خصوص بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد نباید گلوگاه و سرچشمه رها شود خاطرنشان کرد: باید گلوگاه ها و بسترها شناسایی شوند، بر این اساس بخشی از کاری که باید انجام شود در حوزه مسائل موجود و بخشی در حوزه مبارزه با گلوگاه هاست.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، مراحل و مقدماتی دارد، اگر فرض بر این باشد که شغل در کشور نباشد و فقر و گرانی و اعتیاد در کشور باشد به طور طبیعی جرم بیشتری اتفاق می افتد و قوه قضاییه نمی تواند مستقیما شغل ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، امروز دشمن بر روی مسائل اقتصادی دست گذاشته و درگیر جنگ اقتصادی هستیم و دشمن به لحاظ برخی ضعف ها طمع کرده و اغتشاشات را به وجود می‌آورد.

رییس دستگاه قضا بیان کرد: امروز برخی مسائل اقتصادی و روش هایی که در رابطه با مسائل اقتصادی داریم، موجب فرار مغزها می شود و تصمیم بر این است که ضمن مقابله جدی بدون تبعیض با فساد، از فعالین اقتصادی که با سلامت کار می کنند حمایت کنیم و اجازه ندهیم کارگاه های کوچک و بزرگ تعطیل شود و کمک لازم برای احیای واحدهای نیمه تعطیل نیز انجام شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه گذاری درازمدت باید تامین شود، گفت: اگر کارگر و کارفرما امنیت شغلی و سرمایه گذار امنیت سرمایه گذاری نداشته باشد بدیهی است که ممکن است تولید داخلی توسعه نمی یابد و توجه به این موارد به عنوان حقوق عامه در دستور کار قرار گرفته و مسائل به صورت جامع دیده شده است.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: بخش عمده ای از مشکلات امروز توسط دشمن ایجاد شده و بخشی به سبب ناهماهنگی ها و ضعف در مدیریت ها اتفاق افتاده است که اصلاح آن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha