انتقاد از ارسال نشدن نرخ پیشنهادی کرایه‌ها به شورا/تصویب بودجه مناطق شهرداری

تهران - ایرنا - وضعیت سرویس دانش‌آموزان استثنایی شهر تهران، ارسال نشدن لوایح نرخ پیشنهادی کرایه‌ها به شورا، ضرورت نصب سنسور پله‌های عابر پیاده همچنین افزایش بودجه شهر آفتاب و اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد بودجه به مناطق شهرداری تهران اهم تذکرات و مصوبات یکصد و سی و دومین نشست اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه یکصد و سی و دومین جلسه خود را آغاز و تذکراتی ارائه کردند.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، یک عضو شورای شهر گفت: هنوز قرارداد سرویس دانش‌آموزان استثنایی شهر تهران منعقد نشده ‌است هرچند به صورت علی الحساب با دستور معاون حمل و نقل شهرداری مبلغ بدهی پرداخت شده است اما پیش پرداخت به معنای حل مسأله نیست و سازمان تاکسیرانی باید موضوع را به شکل صحیح حل و فصل کند.

میثم مظفر به عدم تعامل مدیران شهرداری با تاکسیرانی تذکر داد و گفت: رو در رو نشدن این دو قشر آستانه تحمل‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز صبح رانندگان تاکسی در فرودگاه مهرآباد نسبت به نرخ تاکسی گلایه داشتند و از خدمات سر باز زدند، افزود: انتظار این است‌ که مدیران سازمان‌هایی که کار صنفی دارند با اقشاری که روبرو هستند، گفت‌وگو داشته باشند و از چنین حادثه‌هایی پیشگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از شورا خواست نسبت به اقتضائات و انتظار مردم و تاکسیرانان نرخ تاکسی را تصویب کند.

هنوز لایحه‌های نرخ پیشنهادی کرایه‌ها به شورا ارسال نشده است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود به اینکه هنوز لایحه‌های نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو دریافت نشده است، انتقاد کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه باید پیش از سال نرخ‌ها کارشناسی شده و تصویب شود، افزود: باید به نوعی تصمیم‌گیری کنیم که به حقوق شهروندان توجه و رانندگان نیز از کرایه‌ها بهره‌مند شوند که شاهد تخلفات نباشیم.

ضرورت نصب سنسور پله‌های عابر پیاده برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از خطر برای سالمندان

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز روز امور تربیتی را تبریک گفت و از وزارت آموزش و پرورش خواست در احیا و تقویت این معاونت تلاش کند.

حبیب کاشانی با اشاره به بازدید از منطقه پنج شهرداری تهران به وضعیت پل‌ه‌های مکانیزه عابر پیاده تذکر داد و گفت: برخی از پله‌ها که سالم هستند، سنسور ندارند و دائم کار می‌کنند که این موضوع موجب استهلاک و خرابی پله‌ها و افزایش مصرف برق است.

وی افزود: با نصب سنسور از استهلاک و آسیب زدن به سالخورده‌ها و افزایش بی‌رویه برق جلوگیری کنیم.

کاشانی از منطقه ۱۰ شهرداری تهران تشکر کرد و افزود: در خیابان خوش، چند مغازه سال‌ها خالی بود و شهرداری موفق به تخریب آن نمی‌شد و مکانی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی شده بود که اخیرا شهردار منطقه ۱۰با کمک عوامل دادستانی این چهار ملک که بیست سال مسیر مردم را تنگ کرده بود، تخریب کرد.

۲۲۰۰ محله محروم در کشور و ۱۸۴ محله محروم در تهران 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه درباره موضوع مولدسازی، با بیان اینکه مولدسازی در دولت با مولدسازی در شهرداری کاملا متفاوت است، ‌ افزود: دولت به دنبال این است که از امکانات برای ظرفیت سازی استفاده کند و از طرفی بدهی‌هایی دارد و پیشنهاد من این است که دولت در جریان مولدسازی به ظرفیت شهر و تسویه بدهی‌ها اقدام و هزینه‌ها را برای طرح‌های عمرانی صرف کند.

پرویز سروری افزود: کشور ۲ هزار و ۲۰۰ محله و تهران ۱۸۴ محله محروم از سرانه‌ها دارد که برای رفع این محرومیت به ۴.۲ هزار میلیارد تومان برای رسیدن به سرانه‌ها در تهران نیاز داریم.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی اعلام کرده که زمین‌ها را مولدسازی خواهد کرد و از این مسیر سرانه‌هایی که به دولت مرتبط است را می‌پردازد که آقای مخبر این موضوع را پذیرفته است.

ضرورت رسیدگی به وضعیت کمیسیون ماده هفت باغات

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به وضعیت کمیسیون ماده هفت باغات، تذکر داد و گفت: از زمان معرفی اعضای کمیته هنوز زیرساخت کمیته ماده هفت مناطق تشکیل نشده است.

سید احمد صادقی با بیان اینکه بر اساس سلایق هر روز فرایندها تغییر می‌کند، افزود: این موضوع به جز نارضایتی مردم در روزهای پایانی سال چیزی را به دنبال ندارد.

وی افزود: مردم عصبانی هستند و تماس های مکرری دارند که از سازمان بوستان‌ها تقاضا داریم بر اساس آیین‌نامه پیش از پایان سال اهتمام جدی کند تا پرداخت عوارض کمیسیون ماده هفت به سال آینده موکول نشود.

پاسخ شورا به اعتراض هیات تطبیق به مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند.

ایراد فرمانداری تهران مبنی بر حضور اعضای شورای شهر در شورای سیاست گذاری بود که نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران در این باره توضیح داد و گفت: در مصوبه بودجه منابع مالی برای طرح‌ها و لوایح مصوب پیش‌بینی شده است و هیات تطبیق باید صرفاً در مواردی که مصوبه مغایر با قانون است ایرادها را اعلام کند.

وی افزود: اعضای شورای شهر در نهادهای مختلفی عضو هستند که  ایرادی به آنها گرفته نشده است؛ بنابراین حضور اعضای شورای شهر در شورای سیاست گذاری ایراد ندارد.

در نهایت و پس از بررسی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد که عضو شورا به عنوان عضو ناظر در شورای سیاست گذاری لحاظ شود و بودجه طرح‌ نیز در بودجه سالانه شهرداری تهران قید شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران این پاسخ را با ۱۹ رأی تصویب کردند.

بودجه نمایشگاه شهر آفتاب افزایش یافت

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بررسی بودجه پرداختند و بودجه شهر آفتاب را در تبصره بیستم لایحه بودجه به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش دادند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دفاع از این ردیف نمایشگاه شهر آفتاب را حیثیت مدیریت شهری دانست و گفت: هنوز نمایشگاه شهر آفتاب واگذار نشده است و باید کار خود را انجام دهد.

 چمران با بیان اینکه اگر نمایشگاه شهر آفتاب واگذار شود، ۴۰ درصد آن در اختیار شهرداری خواهد بود.

وی با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهور در نمایشگاه شهر آفتاب، این حضور را مهر تأییدی بر برگزاری نمایشگاه‌ها در این مجموعه عنوان کرد.

برخی گمان می‌کنند بودجه شهرداری تهران مهریه مادر یا ارثیه پدرشان است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، بررسی بودجه مناطق شهرداری را در دستور کار قرار دادند.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه مناطق شهرداری تهران به اختصاص بودجه به برخی خانه‌ها موزه‌ها انتقاد کرد و گفت: برخی گمان می‌کنند بودجه شهرداری تهران مهریه مادر یا ارثیه پدرشان است.

وی بعد از این سخنان از سوی سایر اعضا مورد خطاب واقع شد که نام این خانه موزه‌ها را عنوان کند که مهدی چمران گفت: خانه موزه دکتر حسابی در منطقه یک مد نظر است.

کاشانی در ادامه سخنان چمران اظهار داشت: در این خانه موزه‌ها یادداشت‌ها را بر روی برگه‌های هشتاد گرمی با سربرگ طلایی می‌نویسند؛ برگه‌هایی که رئیس جمهور هم روی آن نمی‌نویسد.

وی در ادامه انتقاد خود، گفت: برای اینکه این اعتبار هر ساله در بودجه شهرداری مناطق قرار گیرد، برای فرزند من و شما هدیه تهیه و ارسال می‌کنند.

اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد بودجه به مناطق شهرداری تهران  

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی لایحه بودجه مناطق شهرداری تهران، ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ تصویب کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این باره توضیح داد و به خبرنگاران گفت: پیشنهادهای اعضا برای بودجه مناطق شهرداری تهران در سال آینده ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت بودجه مناطق ۲۲ گانه حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.  

محمد آخوندی افزود: از تغییرات بودجه پیشنهادی می‌توان به افزایش ۱۵ میلیارد تومانی به سرجمع بودجه منطقه ۱۹ و کاهش ۲۰ میلیارد تومانی از سرجمع بودجه منطقه ۲ اشاره کرد.  

وی ادامه داد: بی تردید پس از اتمام بررسی بودجه در اولین فرصت یک روز پس از تصویب تنظیم بودجه انجام و به فرمانداری تهران ارسال می‌شود.

به گفته وی، این بودجه تا پیش از پایان سال ابلاغ می‌شود تا از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

همچنین در جریان بررسی بودجه مناطق اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اختصاص پنج میلیارد تومان برای احداث همراه سرای بیمارستان هفتم تیر واقع در منطقه ۲۰ موافقت کردند؛ همچنین بودجه شهر آفتاب را افزایش داده و از بودجه منطقه ۲ تهران کاستند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، بودجه سال آینده سه معاونت شهرداری تهران را تصویب کردند. بر این اساس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بودجه سه هزار و ۵۸۴ میلیارد تومانی معاونت فنی و عمرانی، بودجه ۱۱ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومانی معاونت برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شوراها و با بودجه یک هزار و ۲۴۷ میلیارد تومانی معاونت معماری و شهرسازی نیز موافقت کردند.

۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان بودجه دفتر شهردار تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز با بررسی ردیف بودجه دفتر شهردار تهران، در نوبت عصر، مبلغ ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان بودجه برای دفتر شهردار به تصویب رساندند.

 محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در توضیح این ردیف با بیان اینکه این بودجه سه هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسید، گفت: تصمیم بر این شد تا یکهزار و ۲۲۵ میلیارد تومان از بودجه دفتر شهردار کسر شود.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در صحن شورا با بیان اینکه سال گذشته زیر مجموعه‌های کلان دفتر شهردار تهران ۱۷ مورد بوده و امسال ۱۸ مورد است، اظهار داشت: فاوا نیازمند امکانات است و قیمت‌ها چندین برابر شده، مأموریت‌ها و هزینه‌ها بیشتر می‌شود اما بودجه بیشتر نمی‌شود.

زاکانی ادامه‌داد: مجموعه حقوقی شهرداری تهران تا امروز برای پرونده‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه انجام داده اما ۱۹ هزار میلیارد تومان دریافت کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه آیا این هزینه در سال آینده ارزان‌تر می‌شود که ۹۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: ابلاغ شده که صیانت های سخت افزاری و نرم افزاری شهرداری بیشتر شود که بیش ۹ از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha