۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85043057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ هیات ورزشی در خراسان‌شمالی با سرپرست اداره می‌شوند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۱۹ هیات معادل ۳۸ درصد از ۵۰ هیات ورزشی استان با سرپرست اداره می‌شود و باید تعیین تکلیف شوند.

داوود خدابنده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هیات های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، انجمن های ورزشی، دو و میدانی، سوارکاری و شطرنج از جمله هیات هایی است که اینک با سرپرست اداره می شوند.

وی افزود: استعفا، عملکرد ضعیف برخی روسای هیات های ورزشی و اتمام دوره فعالیت چهارساله از دلایل تعیین سرپرست برای این هیات‌ها است.

خدابنده ادامه داد: در این بین تغییر برخی ملاک ها در آیین نامه هیات های ورزشی نیز بی تاثیر نیست به گونه ای که اینک برای نامزدی رییس هیات ورزشی فرد متقاضی باید پنج سال سابقه مدیریتی داشته باشد.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: تاکنون هشت فراخوان برای برگزاری مجمع انتخابی هیات های مختلف ورزشی صادر شده است اما یا ورزشکار متقاضی برای نامزدی ریاست آن هیات وجود ندارد و یا فرد مورد نظر دارای شرایط تعیین شده در آیین نامه نیست.

وی افزود: اخیرا طی فراخوانی که برای مجمع انتخابی هیات دوومیدانی صادر شد حتی یک نفر هم برای نامزدی ریاست این هیات ورزشی ثبت نام نکرد.

خدابنده یادآور شد: اینک ۲۵ هزار ورزشکار خراسان شمالی بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha