همه ظرفیت‌ها را برای بازارسازی واقعی دانش‌بنیان‌ها به کار می‌بندیم

تهران - ایرنا - معاون علمی، فنلاوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با بیان اینکه باید همه معیارها برای پیوند محصول دانش‌بنیان به بازار واقعی مد نظر قرار گیرد، گفت: همه ظرفیت‌ها را برای بازارسازی واقعی دانش‌بنیان‌ها به کار می‌بندیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی عصر سه شنبه از دستاوردها و توانمندی‌های مجتمع صنایع دانش‌بنیان کسا بازدید کردند.

همه ظرفیت‌ها را برای بازارسازی واقعی دانش‌بنیان‌ها به کار می‌بندیم


وی در بازدید از مجتمع صنایع دانش بنیان کسا گفت: این مجموعه در حوزه های مختلفی از امنیت غذایی گرفته تا حمل و نقل به نتایج خوبی رسیده و اکنون نتیجه تلاش فعالان این مجموعه را به وضوح در بخش‌های مختلف کشور مشاهده می‌کنیم.

دهقانی افزود: آنجه که اهمیت دارد، باور مسئولان کشور و جامعه، به اثربخشی و اهمیت بالای حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و نیاز داریم در سیاستگذاری‌های کلان کشور و حمایت‌ها، نقش این حوزه، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب بر آن تاکید دارند، پررنگ‌تر دیده شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تاکید بر توجه به نیاز و ساختار بازار در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد: در توسعه محصولات دانش‌بنیان باید با توجه به اولویت‌های کشور، نیازهای موجود و ظرفیت‌هایی که برای عرضه آن محصول به بازار داخلی و بین‌المللی وجود دارد، نسبت به توسعه فناوری و در نهایت تولید محصول اقدام شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه باید همه معیارها برای پیوند محصول دانش‌بنیان به بازار واقعی مد نظر قرار گیرد، گفت: یکی از مأموریت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهور، حمایت از این شرکت‌ها برای اتصال به بازار واقعی محصولات دانش‌بنیان در ابعاد داخلی و بین‌المللی است. در گام دوم خدمات مشاوره‌ای، تسهیلات مالی و صادراتی به شرکت‌هایی که محصول دانش‌بنیان خود را به مرحله بازار رسانده‌اند است و در گام سوم با توجه به توانمندی‌ و مزیت‌های کشور، حمایت‌ها را برای شکل گیری هسته‌های فناور در آن حوزه‌ها، جهت‌دهی می‌کنیم.

مجتمع دانش‌بنیان کسا با هدف استفاده از نیروی انسانی توانمند و دانش آموخته در جهت توسعه طرح‌ها و محصولات فنی و مهندسی تشکیل شده و در حوزه های مختلف هوا فضا، دریا، برق و مخابرات، مواد و پلیمر و فناوری اطلاعات موفقیت های قابل توجهی فعالیت می‌کند.

بیش از ۱۰۰ پروژه تحقیقاتی، طراحی و ساخت نمونه با نام تجاری کسا در این مجموعه به مرحله اجرا و تجاری‌سازی رسیده است. از جمله این طرح ها می‌توان به طرح‌های بهره برداری بهینه از آب های سطحی و رواناب‌ها، هوشمندسازی شهری، ازدیاد برداشت تولید همزمان برق از طریق تزریق گاز به میدان‌های نفتی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha