۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85043755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض صنعاء به حضور دولت فراری یمن در نشست اتحادیه بین‌المجالس عربی

تهران-ایرنا- رئیس مجلس نمایندگان یمن در پیامی به همتای عراقی خود نسبت به حضور نماینده دولت جعلی و مستعفی یمن در نشست اخیر اتحادیه بین‌المجالس عربی در بغداد به جای وی اعتراض کرد و خواستار عذرخواهی از ملت یمن شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سایت انصارالله، «یحیی علی الراعی» رئیس مجلس نمایندگان (پارلمان) یمن در پیام خود به «محمد الحلبوسی» همتای عراقی و رئیس دوره‌ای اتحادیه بین‌المجالس عربی دعوت از «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان جعلی یمن را برای مشارکت در نشست این اتحادیه در بغداد محکوم کرد.

در این پیام آمده است: در حالی که همه می‌دانند مقر اصلی مجلس نمایندگان جمهوری یمن در صنعاء است و جلسات خود را به طور مداوم برگزار می‌کند، ما از دعوت از کسانی که مشروعیت قانونی نمایندگی یمنی‌ها را ندارند، متعجب شدیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان قبلاً اقدامات قانونی و حقوقی را علیه این افراد انجام داده بود و به حذف عضویت آنها رای داده بود؛ چراکه با انحراف از صفوف ملی متجاوزان را به داخل کشور کشاندند تا یمن را ویران کنند.

الراعی ادامه داد: ما از این اتفاق و رخ دادن آن از طرف کشوری که یکی از محورهای مقاومت علیه پروژه صهیونیستی و ابزارهای آن در منطقه به شمار می‌رود، عمیقا متأسف هستیم.

وی خواستار عذرخواهی از یمن به دلیل این مواضع مغایر با آرمان‌های ملت‌های یمن و عراق شد.

نشست اتحادیه بین‌المجالس عربی ششم اسفند در بغداد با حضور رؤسای پارلمان‌ها و هیئت‌های کشورهای عربی برگزار شد.

این سی و چهارمین دوره کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی بود که به ریاست محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha