۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۱۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85043872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت خارجه تونس: سفرای خارجی در امور داخلی ما دخالت نکنند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه تونس سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای از سفرای خارجی خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه تونس از سفرای خارجی خواست به قوانین این کشور احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند.

وزارت خارجه تونس، بر لزوم پایبندی سفرای خارجی به الزامات کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک تاکید کرد که وظیفه دیپلمات‌ها احترام به قوانین کشوری که در آن حضور دارند و عدم مداخله در امور داخلی آن بیان شده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه تونس، این درخواست در پی اخباری است که در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ردیابی (پیگرد) برخی افراد در زمینه تماس آنها با نمایندگی‌های رسمی دیپلماتیک منتشر شده است.

پیش تر برخی از رسانه‌های تونسی گزارش داده بودند دولت تونس برخی از بازداشت شدگان اخیر در این کشور را متهم به جاسوسی برای کشورهای خارجی کرده است.

همچنین قیس سعید رئیس جمهور تونس پیش تر دستور اخراج «استر لینچ» دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه سندیکاهای اروپا را به علت شرکت در تظاهراتی در این کشور داده بود.

اتحادیه اروپا نیز پیش تر از بازداشت برخی از فعالان سیاسی و حقوقی در تونس ابراز نگرانی کرده بود.

گروه‌های مخالف در تونس طی ماه‌های اخیر بارها با برگزاری تظاهرات علیه اقدامات رئیس جمهور این کشور اعتراض کردند.

سعید از ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد ۱۴۰۰) سال ۲۰۲۱ میلادی مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

مخالفان سعید وی را به کودتا علیه دستاوردهای دموکراتیک قیام سال ۲۰۱۱ میلادی که به برکناری «زین العابدین بن علی» دیکتاتور (رئیس جمهور وقت) تونس منجر شد متهم می‌کنند اما قیس سعید می‌گوید که اقداماتش قانونی و برای نجات تونس از بحران سیاسی طولانی مدت ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha