۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85043939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح موزستان‌های دشتیاری سیستان و بلوچستان به ۹۰۰ هکتار افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت موزستان‌ در این شهرستان امسال با همت کشاورزان منطقه از ۷۵۰ هکتار به ۹۰۰ هکتار افزایش یافت.

منصور رئیسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با افزایش این میزان سطح زیر کشت تولید موز در شهرستان دشتیاری به ۲۲ هزار تن در سال رسید.

وی ادامه داد: همچنین امسال افزایش ۴۰۰ هکتاری باغات با تلاش بهره برداران و با استفاده از نهال‌های کشت بافت و پاجوش موز در برنامه کاری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دشتیاری قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی دشتیاری سطح زیر کشت محصولات باغی شهرستان را یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از انواع میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله انبه ،گواوا،کنار،چیکو ، لیموترش و نخیلات ذکر کرد و گفت: موز ،کنار و گواوا عمده محصول گرمسیری تولیدی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه‌های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده است.

سیستان و بلوچستان از نظر آب و هوایی متفاوت است به طوری که مناطق ایرانشهر، زابل و باهوکلات آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار گرفته است.
مناطق سراوان، مهرستان، سیب سوران، خاش، چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز استان نیز آب و هوای نیمه بیابانی و ناحیه کوهستانی بم پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به طرف مشرق تا کوههای بشاگرد آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند و اقلیم مشرق ارتفاعات و فلات‌های مرتفع و کم وسعت میان آن نیمه بیابانی با زمستان‌های سرد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha