۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85044008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند افزایشی دمای هوای زنجان تا ۲ هفته ادامه دارد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طبق نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، روند افزایشی دمای هوای استان تا ۲ هفته ادامه دارد که در مقایسه با آمارهای بلندمدت افزایش دما را نشان می‌دهد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز آسمان استان صاف گاهی با ورزش باد همراه است.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت چهارشنبه به‌تدریج شاهد افزایش ابر خواهیم بود که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

به گفته این کارشناس از اوایل هفته آینده به‌سبب عبور امواج ضعیفی از منطقه، احتمال رخداد بارش‌های پراکنده و محلی در برخی مناطق وجود دارد و دمای هوا نیز طی روزهای آینده در اغلب مناطق روند افزایشی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس با دمای منفی ۶ درجه و چورزق با ۲۵ درجه بالای سفر سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

کارشناس مسوول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان ادامه داد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین منفی ۲ و ۱۶ درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha