۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85148836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای زنجان کاهش یافت

۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85148836
دمای هوای زنجان کاهش یافت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: دمای هوای استان از روز گذشته بین ۲ تا چهار درجه کاهش یافت که این روند تا ظهر روز /دوشنبه/ تداوم دارد.

حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز استان در اغلب مناطق صاف پیش بینی شده است که در برخی نقاط به ویژه طارم با افزایش ابر همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای روز/ شنبه / هفته آینده، همین وضعیت جوی پایدار ادامه دارد، اضافه کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی برای ارتفاعات ناپایداری های محدود پیش بینی شده است.

این مسوول ادامه داد: همچنین وزش باد به ویژه برای روز/ یکشنبه / نسبتا شدید خواهد بود و ممکن است آسمان استان غبارآلود شود.

وی اظهار داشت: روند خنکی دمای هوا در استان نیز تا ظهر /دوشنبه / جریان دارد و پس از آن افزایشی خواهد بود.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان با تاکید بر اینکه هم استانی ها گرمترین روزهای تابستان را در ماه جاری تجربه خواهند کرد، ادامه داد: در این راستا از عموم به ویژه شهروندان زنجانی در خواست می شود که در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

وی، گرمترین و خنکترین ایستگاه های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته را حلب با ۳۵ درجه و سجاس ۱۱ درجه سانتیگراد ذکر کرد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان خاطر نشان کرد: دمای هوای این استان در مدت یاد شده بین ۱۳ و ۳۳ درجه بالای صفر بوده است.

به گفته سلطانی دمای فعلی شهر زنجان ۲۰ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha