پنتاگون: آمریکا و کره جنوبی بر لزوم گسترش توان بازدارندگی توافق کردند

تهران- ایرنا- پس از پایان رزمایش دفاعی مشترک میان کره جنوبی و آمریکا که با هدف بازدارندگی در برابر کره شمالی برگزار شد، دو کشور بر لزوم گسترش توان دفاعی خود تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ازخبرگزاری یونهاپ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده و کره جنوبی بر لزوم تقویت بیشتر بازدارندگی گسترده ایالات متحده توافق دارند، وی در ادامه به تعهد آمریکا به استقرار توانمندی های استراتژیک در کره جنوبی به صورت چرخشی تاکید کرد.

اظهارات سرتیپ ژنرال پت رایدر پس از آن برگزار شد که کره جنوبی و آمریکا یک رزمایش دفاعی (DSC TTX) را با هدف تقویت بازدارندگی مشترک خود در برابر تهدیدات هسته ای کره شمالی برگزار کردند.

رایدر، درباره ای برنامه که هفته گذشته در واشنگتن برگزار شد، گفت: ما یک چالش موفقیت آمیز در رابطه با رویکردهای مختلف در جایگاه بازدارندگی و واکنش اتحاد در مواجهه با توانمندی های هسته ای و موشکی در حال تحول کره شمالی انجام دادیم.

وی افزود: با پایان این رزمایش، هر دو طرف بر لزوم ادامه تقویت بازدارندگی گسترده، از جمله از طریق مکانیسم‌های مشورتی قوی در بحران و نیز اشتراک‌گذاری اطلاعات و برنامه‌ریزی و اجرای مشترک، توافق کردند.

«چو تائه یونگ»، سفیر کره جنوبی در ایالات متحده روز دوشنبه گفت: این کشورها توافق کرده اند که در آینده نزدیک، تمرینات بعدی را برگزار کنند.

سخنگوی پنتاگون همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده قصد دارد به دنبال آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه کره شمالی، تجهیزات استراتژیک بیشتری را در کره جنوبی مستقر کند، از اظهار نظر خودداری کرد.

با این حال، او بر تعهدات امنیتی که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سفرش به سئول در اواخر ماه گذشته انجام داد، تاکید کرد.

کره شمالی سال گذشته ۶۹ موشک بالستیک پرتاب کرد که رکورد جدیدی از شلیک موشک های بالستیک در هر سال را به ثبت رساند، رکورد سالانه قبلی آن ۲۵ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha