۲ پایگاه امداد واکنش سریع هلال احمر در استان اصفهان راه اندازی می شود

اصفهان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از اضافه شدن ۲ پایگاه امدادی واکنش سریع، به مجموع پایگاه‌های امداد و نجات این نهاد در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

داریوش کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اقدام مورد اشاره جمع پایگاه‌های اصفهان به عدد ۴۵ خواهد رسید که یکی از آنها را پایگاه امداد هوایی است.

وی اضافه کرد: جانمایی ۲ پایگاه واکنش سریع هنوز انجام نشده است اما شمال شرقی کلان‌شهر اصفهان در محدوده سه راهی فرودگاه و در محدوده باغ فدک در شمال این شهر برای استقرار آنها مطلوب خواهد بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: با توجه به همزمانی روزهای سال نو و ماه مبارک رمضان و احتمال سفرها پیش از آغاز سال نو، طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفند امسال آغاز خواهد شد و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

کریمی اضافه کرد: از ۴۴ دستگاه آمبولانس، ۲۲ دستگاه خودروی امداد و نجات و یک فروند بالگرد در طرح نوروزی امسال بهره خواهیم برد که البته شمار دیگری از آمبولانس یدکی و وسایل و تجهیزات مورد نیاز نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب نیروهای امداد و نجات و دیگر بخش‌های این نهاد در طرح مورد اشاره مشارکت دارند، گفت: دوره‌های بازآموزی این افراد و توانندسازی نیروهای عملیاتی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است و از جمله کانون‌های اصلی سفرهای نوروزی به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha