کارخانه نوآوری نیرو محلی برای رفع مسائل و مشکلات صنعت آب و برق

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: کارخانه نوآوری نیرو که سال آینده اجرایی می‌شود، محلی برای رفع مسائل و مشکلات این صنعت خواهد بود.

«مریم کارگر نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: وزارت نیرو جزو نخستین دستگاه‌هایی بود که آیین‌نامه دانش بنیان‌های مصوب دولت را دریافت کرد.

وی ادامه داد: یکی از بندهایی که این آیین‌نامه دارد احداث کارخانه نوآوری است و برای احداث آن در ابتدا می‌بایست متولی احداث که چه کسی باشد و محل آن کجا باشد مشخص می‌شد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: مهم‌تر شرکتی که خود نوآور باشد متولی این امر باشد باید چه شرکتی باشد که تقریباً همه این کارها انجام شده است.

کارگر نجفی خاطرنشان کرد: روزهای برگزاری نمایشگاه صنعت آب قرارداد این کارخانه بین شرکت خصوصی متولی کار و مؤسسه تحقیقات آب منعقد شد و محل آن در مؤسسه تحقیقات تعیین شد.

وی ادامه داد: اکنون کارهای ابتدایی انجام شده و برنامه زمان‌بندی از مؤسسه خواسته شده و امید می‌رود از ابتدای ۱۴۰۲ مراحل اجرایی این کارخانه با همکاری خود شرکت‌های دانش بنیان و با اخذ حمایت‌ها از معاونت علمی شروع شود و شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ آنجا مستقر شوند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو افزود: هدف این است که با استقرار این شرکت‌ها که یکی از مشکلات آنها نداشتن محل استقرار است برطرف شده و شرکت‌های دانش بنیان در این محل مستقر شوند.

کارگر نجفی گفت: هدف این است ما محلی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان نوپا قرار دهیم و شرکت‌هایی که در حیطه وظایف وزارت نیرو در صنعت آب و برق فعالیت دارند و قطعاً هر کدام توانایی حل بخشی از مشکلات صنعت را دارند مستقر شوند.

وی گفت: حمایت‌های ما با همین نگاه خواهد بود و هرچند مدت مسائل وزارت نیرو را مطرح می‌کنیم و این شرکت‌ها که آشنایی کامل با این مسائل دارند وبا حضور در آنجا و حمایت‌هایی که می‌شوند بتوانند مسائل و مشکلات را حل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha