۱۳۴ میلیون یورو مواد اولیه واحدهای صنعتی به چهارمحال و بختیاری وارد شد

شهرکرد- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای تامین ماشین‌آلات، قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان که در داخل تولید نمی‌شود ۱۳۴ میلیون یورو ثبت سفارش شد.

جهانبخش مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولیدکنندگان استان امسال برای تامین مواد اولیه و قطعات واحدهای تولیدی خود ۵۷۷ پرونده درخواستی ثبت سفارش ارائه دادند که از این تعداد ۵۲۸ پرونده تایید شد.

وی ادامه داد: ارزش قطعات، ماشین‌آلات و مواد اولیه ثبت شده از سوی واحدهای صنعتی استان، ۱۳۴ میلیون یورو است که وارد استان شده و برای توسعه فعالیت‌های صنعتی و تکمیل این واحدها به کار گرفته شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به صورت قانونی وارد کشور کند در ابتدا باید مجوز ثبت سفارش کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور دریافت کند.

مرادی با بیان اینکه مجوز ثبت سفارش کالا در بازه زمانی سه تا ۶ ماهه قابل استفاده است، افزود: شخص یا شرکت واردکننده باید مشخصات کالای وارداتی را به طور کامل و منطبق بر پیش فاکتوری که از فروشنده آن دریافت کرده است، در سامانه sabtaresh.tpo.ir ثبت می‌کند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha