زنان تاثیرگذار در جامعه به خوبی معرفی نشده‌اند

تبریز- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان تاثیرگذار در حوزه های مختلف به خوبی در جامعه معرفی نشده اند، از برگزاری اولین کنگره بانوان تاثیرگذار استان در تبریز خبرداد.

زهرا کوهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حضور فعال و موثر بانوان در جامعه، اعلام کرد: این کنگره ۲۱ اسفند ماه جاری برگزار می شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنگره معرفی زنان و چهره های شاخص و تاثیرگذار ، ارائه الگوهای واقعی به زنان و دختران و کمک به رشد ایده های زنان است.

وی با اشاره به ثبت نام ۴۰۰ نفر از بانوان استان در این کنگره ، ادامه داد: مرحله اول داروی براساس شاخص های کار اثرگذار ، کار ویژه خاص، دامنه کنشگری اجتماعی و اثرگذاری در ۲۱ رسته انجام شده است.

کوهی رسته های انتخابی را نخبگان، عشایری و روستای، دانش آموزی، فرهنگیان، مادران شهدا و ایثار گران، زنان خانه دار، کارافرین ، کارگر، کارمند، ورزشکار، فعالان فرهنگی و کنشگران اجتماعی، بانوان هنرمند، مبلغین و مداهان، معلولین، طلبه، دانشجو، استاد دانشگاه، بانوان نظامی و انتطامی، فعال در حوزه خبر و رسانه و بهداشت و درمان عنوان کرد.

وی گفت: در این کنگره کتابچه ای از فعالیت های بانوان منتخب چاپ و مستندی نیز از این افراد تهیه خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید برخی از محدودیت های سلیقه ای رفع شود، اظهار کرد: در دیدار با نماینده ولی فقی در استان و امام جمعه تبریز درخواست کردیم تا بانوان تاثیرگذار و موفق استان در سخنرانی های پیش از خطبه ها حضور یابند و در مساجدی که تردد زیاد است این بانوان سخنرانی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha