۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85044583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: نگاه دولت به بخش تولید راهبردی است

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85044583
استاندار گیلان: نگاه دولت به بخش تولید راهبردی است

رشت- ایرنا- استاندار گیلان نگاه دولت به بخش تولید را راهبردی دانست و گفت: اجازه نمی دهیم مدیری  تولید کننده را نگران و عرصه را تنگ کند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارآفرینان و واحدهای نمونه صنعتی، معدنی و اصناف گیلان اظهار کرد: صحبت از تولید، رونق تولید و کسب و کار باید بصورت عملی باشد و فقط در شعار خلاصه نشود.

وی عنوان کرد: شعار سال ۱۴۰۱ راهبردی بوده و استراتژی نظام نیز بر همین مبنا قرار گرفته است و ما برای ارج نهادن به این مهم به مدیران اعلام کرده ایم هیچ تولیدکننده‌ای در روند اداری معطل نشود.

وی یادآوری کرد: اختلاف بین دستگاهی نباید مانع حرکت چرخه تولید شود. ما مشکلات کارفرمایان را به فردا موکول نمی کنیم،

وی تصریح کرد: مدیران باید فوری پاسخگو باشند و برای تحقق تعهد اشتغال واحدهای فعال را مورد تشویق قرار داده و از کار ارزشمند کسانی که در امر تولید موفق هستند حمایت کرده و فعالیت تولید کنندگان را ۱۰۰ درصد پایدار نگهدارند.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر به دلایلی شرایط مصرف گاز و برق برای واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه شد که با محاسبه و تعیین جدول سعی شد این مساله به طور صحیح مدیریت شود تا به تولید کننده آسیب جدی وارد نشود.

عباسی از سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان خواست مشکلات شهرک های صنعتی را با تولید کنندگان بررسی و تا حد امکان مرتفع کنند و گفت : نباید در مسیر تولید اشکالی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: طی ماههای آتی تا تابستان ۱۴۰۲ شاهد فعال شدن کریدور شمال- جنوب فعال و افتتاح راه آهن خواهیم بود ضمن انکه نوسازی ناوگان ریلی نیز در حال انجام است و سرمایه گذارانی هم برای فعالیت درحوزه اقتصاد دریا محور اعلام آمادگی کرده اند، زیرساختها برای ورود به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا نیز فراهم شده و ورود به این عرصه چشم اندازی نزدیک و در حال عملیاتی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به منظور جبران کمبود نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت شده و در خصوص کالابرگ الکترونیک نیز ۳۲۹ اتحادیه و ۱۷۶ شرکت پخش وارد حلقه اتصال تولید و مصرف کننده شده اند.

استاندار گیلان منطقه آزاد انزلی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: هدف گذاری و چشمم انداز گیلان در تجارت خارجی دستیابی به رقم ۹۰۰ میلیون دلار تجارت است چنانکه در سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

وی تاکید کرد: تغییرات قیمت مواد اولیه در کارگروه مطرح و جلسه ویژه ای با موضوع رفع مشکلات با حضور تولید کنندگان تشکیل و گره گشایی شود.

باید باور لازم برای سرمایه گذاری در استان گیلان ایجاد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه باید باور لازم را برای سرمایه گذاری در گیلان ایجاد کرد، گفت : مشکلات تولید کنندگان فقط مختص جغرافیای استان گیلان نیست باید برای نسل های آینده باورسازی کنیم.

سید محمد اسحاقی افزود: بسیاری معتقد بودند سرمایه گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری در جغرافیای گیلان ندارند اما مرکز پژوهش های مجلس رتبه ۱۲ را به این استان اختصاص داد.

وی اضافه کرد : صنایع تولیدی را نمی شود بصورت فله‌ای مدیریت کرد به رغم همه مشکلات به سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تکلیف شد صنایع دسته بندی و صنایع برتر و ممتاز شناسایی شوند. برخی صنایع نه تنها تولید ثروت نمی کنند بلکه مشکل آفرین هستند باید سره از ناسره شناسایی شود و کسانی که در تولید ثروت گام برمی دارند شناسایی شوند.

وی ادامه داد: اگر نهاد سازمان و دستگاهی به وظیفه خود به درستی عمل نکرده و متخلف است باید این موارد از سوبی تولید کنندگان گزارش شودچراکه تولید ثروت بیشتر برای کشور نیاز است و به علم و فناوری و تخصص نیاز دارد.

۲۰ کارآفرین واحدهای نمونه صنعتی، معدنی و اصناف تجلیل شدند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این آیین گفت : از ابتدای دولت سیزدهم بر اساس هدفگذاری و استراتژی ها ۵۴ واحد صنعتی راکد در راستای بازفعالسازی واحدهای غیرفعال استان احیاء شد.

تیمور پورحیدری اضافه کرد: ۷۱محدوده معدنی نیز در حال احیا و واگذاری از طریق مزایده به سرمایه گذاران دارای اهلیت است.

وی گفت: بر اساس نیاز استان جهت تامین مصالح پروژه های راه آهن و آزاد راه قزوین-رشت، بزرگراه آستارا-آستارا، جاده سنگر-سیاهکل، طرح مسکن ملی اجازه برداشت بالغ بر هشت میلیون تن مصالح را صادر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تقویت و توسعه واحدهای دانش بنیان صنعتی هم گام های موثری برداشته شده و تاکنون ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به دریافت مجوز R@D برای ورود به پروسه دانش بنیان شده اند و هماهنگی لازم به منظور صدور پروانه تحقیق و توسعه(D& R) برای حدود ۴۰ واحد صنعتی جدید نیز انجام شده است.

پورحیدری تصریح کرد : در این راستا انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه ای استان با هدف توسعه همکاری نخبگان علمی و دانشگاهی با بدنه صنعت در راستای تسهیل در امور دانش بنیان انجام شده است.

وی اظهار کرد: امسال ۱۴۸ طرح صنعتی کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری۳ هزارمیلیاردتومان و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار ۴۳۹ نفر افتتاح شد و با جایگزینی واردات در راستای نهضت ساخت داخل به مبلغ ۵۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفت.

به گفته وی، صدور بیش از ۱۷۰ فقره جواز تأسیس صنعتی از ابتدای سال تاکنون با پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال هفت هزار ۱۹۱ نفر با پیشرفت فیزیکی متفاوت از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در سال جاری می باشد.

پورحیدری افزود : ۱۲۷"جواز تأسیس صنعتی بی نام" بعنوان بسته آماده سرمایه گذاری صنعتی منطبق با آمایش سرزمین ویژه سرمایه گذاران علاقمند به کارآفرینی در حوزه تولید صادر شده است.

وی بر ضرورت تقویت زیرساختهای برخی از شهرکها و نواحی صنعتی استان از قبیل برق و شبکه فاضلاب که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بوده، تاکید کرد و گفت: در این موارد پیشرفتی حاصل نشده و پروژه احداث تصفیه خانه شهرصنعتی رشت بعنوان یکی از مهمترین اولویتهای توسعه صنعتی و رفع معضل آلایندگی رودخانه های استان با پیشرفت ۳۰ درصدی با ۱۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته در حال احداث است.

در این آیین تولید کنندگان و کارآفرینان با اشاره به برخی مشکلات پیش روی سرمایه گذاری استان خواستار رفع این موانع شدند.

در پایان این آئین از واحدهای پارس فراهوش آژمان، آوا توسعه آریا، معین استیل راه، سبحان دارو، صنایع ورق ایران، دیبا فراز آرین، روغن گنجه رودبار، ذوب آهن درفک شمال، ریسندگی گیلان، پالت سازی رضائی نیا، قوای محرکه فرزانگان، معدن پارسا گستر رستم آباد، شرکت الماس تالش، لوازم طبی ایران، فرآوری و ساخت، زرسیما نامی رسا، شرکت تعاونی سرنگ سینای رودسر، سیمکو، فومن شیمی، رنگرزی کلرم که در بخش های، صنعتی، تحقیق و توسعه، بهره بردار معدنی، طرح توسعه، طرح صنعتی، پیشکسوت صنعتی، HSE برتر و بانوی کارآفرین صنعتی که بعنوان واحدهای نمونه تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha