۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81540609
T T
۰ نفر
افزايش استقبال از سرمايه گذاري در گيلان

رشت - ايرنا - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان از افزايش استقبال از سرمايه گذاري در استان خبر داد و اين امر را مرهون ايجاد فضاي كاري نسبتاً مطلوب در گيلان ذكر كرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان به ايرنا، علي منتظري با بيان اين مطلب افزود: خوشبختانه با مديريت استاندار گيلان، شرايط بسيار مناسبي براي ورود هرچه بيشتر سرمايه گذاران به استان فراهم شده زيرا معتقديم يكي از شرايط اساسي براي سرمايه گذاري ايجاد آرامش، روحيه كاري به دور از مسايل حاشيه اي و رفع هرگونه تنش در جامعه است.

وي با قدرداني از سياست هاي اقتصادي دولت و تدابير استاندار گيلان، پيگيري مستمر به منظور حل مشكلات واحدهاي توليدي و تجاري، ايجاد بستر مناسب براي سرمايه گذاري و استقبال از سرمايه گذاران، تعامل مؤثر با دستگاه هاي مرتبط با بخش توليد، ايجاد فضاي صميميت به دور از تنش در مجموعه استان را از جمله مهم ترين عوامل در نيل به موفقيت و بهبود فضاي كسب وكار، كاهش تورم و افت نرخ بيكاري در دولت تدبير و اميد عنوان كرد.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان بيان داشت: اميدواريم با ادامه روند برنامه ريزي هاي مؤثر و هدفمند اقتصادي دولت، شاهد موفقيت هاي چشمگيري در حوزه توليد، كسب و كار و رونق اقتصادي در سطح استان باشيم و بتوانيم برنامه هاي توسعه اي صنعت، معدن و تجارت را در سال آينده در گيلان به نحو مطلوبتري به مرحله اجرا درآوريم.



* عمده ترين مشكلات واحدهاي صنعتي، معدني و تجاري مسايل مربوط به حوزه بانكي

وي عمده ترين مشكلات واحدهاي صنعتي، معدني و تجاري را مسايل مربوط به حوزه بانكي و بالا بودن نرخ بهره هاي بانكي و كم بودن ميزان تسهيلات بانكي در مقايسه با هزينه هاي واقعي توليد ذكر و تصريح كرد: شرايط حاكم در صنعت تنها منحصر به استان گيلان نيست بلكه به قوانين كشوري در حوزه بانكي مربوط مي شود.

منتظري خاطر نشان كرد: اميدواريم با تدابير اقتصادي دولت تدبير و اميد بسياري از مشكلات بانكي صنعتگران مرتفع شود.



* توسعه همه جانبه توليد و تجارت برنامه آتي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان

وي توسعه صنعتي با اولويت راه اندازي صنايع همسو با قابليت ها و توانمندي هاي استان، بهبود فضاي كسب و كار، افزايش توليدات صنعتي، حل مشكلات واحدهاي صنعتي در قالب تشكيل كارگروه هاي حمايت از توليد و رسيدگي جزء به جزء مشكلات واحدهاي صنعتي، معدني و تجاري، ساماندهي واحدهاي صنفي فاقد پروانه و توسعه فروشگاه هاي بزرگ را از مهم ترين برنامه هاي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان در سال آينده عنوان كرد.

منتظري افزود: حفظ اشتغال جاري، تكميل ظرفيت خالي واحدهاي توليدي، كمك به تأمين سرمايه در گردش واحدهاي فعال، تكميل پروژه هاي نيمه تمام صنعتي، جذب سرمايه گذاري داخلي و خاجي متناسب با مزيت هاي استان، حمايت از واحدهاي توانمند براي حضور در عرصه هاي صادراتي، افزايش مشاركت و بهره مندي از ظرفيت تشكل هاي غيردولتي و NGO ها، افزايش سرمايه گذاري هاي صنعتي در حوزه صنايع نوين و صنايع متوسط تا بزرگ از ديگر مهم ترين برنامه هاي صنعت، معدن و تجارت استان گيلان است.



* گام هاي اساسي در حمايت از توسعه توليد و برندسازي فرش دستباف گيلان

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان از تلاش اين سازمان در توسعه فعاليت هاي هنر صنعت فرش در گيلان خبر داد و گفت: هم اكنون بيش از 13 هزار بافنده فرش در استان در حال فعاليت هستند كه از اين تعداد 9 هزار و 500 نفر تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار دارند.

وي افزود: در راستاي حمايت از توليد فرش دستباف با همكاري مركز ملي فرش، اداره كل فني و حرفه اي، اداره كل كميته امداد امام خميني (ره) ، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، صندوق مهر امام رضا(ع) اقدامات اساسي صورت گرفته است.

وي از تفاهم نامه مشترك سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان و كميته امداد امام خميني (ره) استان خبر داد و خاطرنشان كرد: يكصد ميليارد ريال تسهيلات 50 ميليون ريالي براي ايجاد اشتغال خانگي در حوزه توليد فرش دستباف اختصاص يافته است.

منتظري همچنين از انعقاد تفاهم نامه همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت با صندوق مهر امام رضا(ع) خبر داد و گفت: ارائه تسهيلات فرش دستباف، مختص به دارندگان مجوز پشتيبان مشاغل خانگي از اين طريق قابل انجام است و صندوق مهر امام رضا(ع) در اين تفاهم نامه متعهد به تخصيص اعتبارات فرش دستباف طي دو مرحله هر كدام به ارزش 10 و 50 ميليارد ريالي شده است.

منتظري با اشاره به توليد 45 هزار مترمربعي فرش دستباف گيلان، از حمايت مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان خبر داد و افزود: قول هاي مساعدي براي برندسازي محصولات فرش دستباف گيلاني به فرش بافان داده شده و ما نيز در تحقق اين امر از هيچ كوششي دريغ نمي كنيم.ك/1

7295/2007