۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85047917
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

 ۷۲ درصد تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ بانکها در گیلان جذب شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: تا کنون ۷۲ درصد تسهیلات ارائه شده توسط بانکها ویژه اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ در استان جذب شده است و باید در فرصت باقیمانده تلاش شود تمام اعتبارات اشتغالزایی در جای خود جذب و هزینه شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان، اظهار کرد: بانک‌های ملی و سامان هیچگونه فعالیتی نداشته و تسهیلاتی پرداخت نکردند.

وی گفت: پس از روی کارآمدن دولت سیزدهم، واحدهای تولیدی زیادی راکد بوده که در سایه تلاش ها و همکاری همه بخشها دوباره به چرخه تولید برگشتند و واحدهای تولیدی زیادی نیز افتتاح شدند که این امر در کاهش نرخ بیکاری تاثیر مثبتی داشته است.

وی عنوان کرد: باید مدیران و بانک‌هایی که در جهت ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی عملکرد مناسبی داشتند به مردم معرفی کرده و تقدیر کنیم و در مقابل بانک‌های کم‌کار نیز مشخص و معرفی شوند.

وی تصریح کرد : در این راستا بانک های غیر فعال و کم کار در حوزه اشتغال و کارآفرینی را به بانک مرکزی اعلام می‌کنیم زیرا این بانک‌ها در گیلان به جز ضرر و زیان عایدی برای مردم این استان ندارند.

وی ادامه داد: مدیران باید تلاش کنند تا تمامی اعتبارات طرح شده در بخش اشتغال‌زایی جذب شود و در این صورت می توانیم با مرکز رایزنی کرده تا منابع جدیدی برای اشتغال‌زایی در اختیار استان گیلان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: البته تسهیلاتی که پرداخت می‌شود میزلان اشتغال، کارآفرینی و نحوه هزینه کرد آن باید مورد رسیدگی قرار گیرد که چقدر توانسته اشتغال ایجاد کند و تولید را رونق دهد.

استاندار گیلان افزود : همچنین تسهیلات در بخش‌هایی که متقاضی ندارند نیز باید مشخص و علت این امر ریشه‌یابی شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که متولیان بخش اشتغال فراتر عمل کنند و همه افراد و دستگاه‌هایی که در این زمینه متعهد هستند با قدرت بیشتری کار کنند تا نرخ بیکاری همچنان کاهش یابد.

استاندار گیلان بیان کرد: همکاری و تعامل باید با شدت بیشتری در گیلان ادامه یابد تا در این بخش خلایی ایجاد نشود و مردم از آثار مثبت این عملکردها بهره‌مند شوند و نیاز است فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کنیم.

توسعه بازارچه‌های صنایع دستی در گیلان

عباسی به تولیدات صنایع دستی استان اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه بیشتر تولیدات استان گیلان در بخش‌های کشاورزی، شیلات و صنایع دستی است باید شهرداری‌ها ترتیبی اتخاذ کند تا بازارچه‌های فروش صنایع دستی رونق بیشتری گیرد.

نمانیده عالی دولت در گیلان به اهمیت مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و گفت: مشاغل خانگی از اهمیت ویژه‌ای در دولت کنونی برخوردار است به خصوص بانوانی که در این بخش فعالیت دارند و این بازارچه های صنایع دستی می تواند حمایتی از این بانوان باشد.

وی در ادامه افزود: چون این بانوان علاوه بر تربیت فرزندان و کارهای روزمره، در بخش تولید نیز حضور دارند و در این راستا، شهرداری‌ها مکلفند که بازارچه‌های بیشتری را درنظر بگیرند تا تولیدات صنایع دستی در آن عرضه شده و به فروش برسد.

استاندار گیلان بیان کرد: با توجه به تاکید دولت در ورودی‌ها رشت نیز در ایام تعطیلات سال نو و همچنین در روزهای عادی، بازارچه فروش صنایع دستی راه‌اندازی شود تا محصولاتی که با تلاش کارآفرینان تولید می‌شود، به راحتی بفروش برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha