اجرای طرح‌های اکتشاف معدن در کرمانشاه اشتغال مولد و پایدار به دنبال دارد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیاتی طرح‌های اکتشاف معادن استان، از این رویداد به عنوان اتفاقی مهم و شیرین برای مردم استان نام برد و گفت: این طرح ها در استان اشتغال مولد و پایدار به دنبال دارد و مدیران نیز با تلاش عالمانه و مجاهدانه برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» چهاشنبه شب در کارگروه تعامل ملی وزارت صمت و سازمان جنگلها و مراتع در استانداری، اظهار داشت: خوشبختانه هم افزایی و هم گرایی خوبی برای اجرای طرح های معدنی استان شکل گرفته که این موضوع نقش مهمی در توسعه و کمک به روند اشتغالزایی در استان خواهد داشت.

وی به صدور مجوزها و همکاری و همراهی شرکت ایمیدرو برای اجرای طرح های اکتشافی معادن در استان اشاره کرد و افزود: امیدواریم این هم افزایی و همکاری نزدیک بین استان کرمانشاه و شرکت ایمیدرو برای توسعه هر چه بیشتر تداوم داشته باشد و شاهد اشتغالزایی خوب و اثرگذار این بخش در استان باشیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید اجرای این طرح ها به عنوان الگویی برای بهره مندی مردم از اکتشافات تبدیل شود و این کار به نفع مردم روستاها و منطقه باشد و در این زمینه باید یک الگوی خوب مناسب شکل بگیرد.

وی بیان داشت: مدیران استان ارزش این هم گرایی و هم افزایی را می دانند و امکانات لازم را برای تسریع و تسهیل طرح آماده خواهند کرد و انشاءا... یک خیر و برکت خوبی برای مردم استان ایجاد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشت اما آنچه از همه مهم تر است، خودکفایی و خودباوری در کشور برای اجرای طرح های مهم و راهبردی است.

صحرایی با اشاره به دست اندازی کشورهای استعمارگر از جمله کشور انگلیس به معادن ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به لطف خداوند و بواسطه پیروزی انقلاب اسلامی دست این کشورها در چپاول ثروت و معادن کشور قطع شد و این معادن در اختیار مردم ایران قرار گرفت که باید آنها از بهره برداری اکتشافات بهره مند شوند.

وی افزود: دیگر مانند گذشته کشورهای استعمارگر نیستند که ثروت مردم ایران را به یغما ببرند و قطعا اجرای این طرح های اکتشافی به نفع مردم و در راستای توسعه استان خواهد بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص در کشور ثروتی بزرگتر و ارزشمندتر از ثروت معادن و ذخایرزمینی است که باید قدردان آنان باشیم و کشور با وجود چنین نیروهای ارزشمندی قطعا دارای آینده ای درخشان خواهد بود.

اجرای طرح‌های اکتشاف معدن در کرمانشاه اشتغال مولد و پایدار به دنبال دارد

افزایش ۵۳ برابری استخراج معادن در استان کرمانشاه بعد از انقلاب

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به ساختار زمین شناسی و وقوع سه ناحیه زمین شناسی در استان، مواد معدنی متنوعی در آن وقوع یافته اند به طوری که در منطقه شمال شرق استان در شهرستان سنقر (زون سنندج سیرجان)، اندیس‌های آهن، مس، باریت، ذخائر فلدسپات و خاک صنعتی وجود دارند.

«محسن دارابی» افزود: در مرکز استان و ناحیه زاگرس رورانده، ذخائر متنوع سنگ تزئینی (مرمریت و دولومیت)، آهک و مارن در شهرستان های کرمانشاه، هرسین و اسالم آباد و ذخائر سیلیس در شهرستان‌های جوانرود و روانسر و همچنین منگنز در شهرستان هرسین وجود دارد. و در غرب و جنوب غرب استان نیز در ناحیه زاگرس چین خورده، ذخائر قیر طبیعی و گچ در شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین از مهمترین مواد معدنی استان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در استان ۲۰ نوع ماده معدنی از جمله ( بیتومین (قیر طبیعی)، سنگ تزئینی، دولومیت، منگنز، سیلیس، سنگ گچ، فلدسپات، سنگ آهن، میکا، سنگ لاشه، مخلوط کوهی، مارن و آهک) و همچنین ۲۲۷ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۱۴ میلیون تن و ذخیره قطعی ۷۰۳ میلیون تن است.

دارابی افزود: مقایسه ظرفیت معادن قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نشان می دهد که استان کرمانشاه قبل از انقلاب دارای ۱۴ معدن با ظرفیت استخراج ۲۶۵ هزار تن و با اشتغال تقریبی ۷۰ نفر در زمینه انواع مواد معدنی اعم از سنگ تزئینی، سنگ لاشه، گچ، مارن و آهک بود که در حال حاضر این تعداد به ۲۲۷ معدن با ذخیره قطعی ۷۰۳ میلیون تن و استخراج سالیانه ۱۴ میلیون تن و اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha