اشتیه : سخنان وزیر دارایی اسراییل برای محکومیت در محاکم بین المللی کافی است

تهران- ایرنا- "محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه شب اظهارات " بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در خصوص محو کردن شهرک "حواره" در نابلس را تروریستی و نژادپرستانه خواند و گفت، این اظهارات به تنهایی برای ارائه به دیوان کیفری بین‌المللی کافی خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "وفا" فلسطین، در بیانیه دفتر اشتیه آمده است که اظهارات این وزیر تندرو در واقع تحریک رسمی برای ارتکاب کشتار دسته جمعی جدید علیه شهروندان فلسطینی در شهرک "حواره" و دیگر شهرک‌ها و روستاهای همجوار آن است.

وی ادامه داد: در واقع این مساله حامل تهدید به تشدید تنش خطرناک علیه مردم ما در سرزمین های اشغالی است و خود به تنهایی برای ارائه به دیوان کیفری بین‌المللی کافی خواهد بود.

اشتیه از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و همه سازمان‌های بین‌المللی خواست که این گونه اظهارات را محکوم و قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص تحریم اسرائیل و مجازات آن به خاطر ارتکاب جنایت‌هایش را فعال کرده و به تل آویو اجازه فرار از مجازات را ندهند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد که ملت فلسطین که در حال پایداری و استقامت، رویارویی و مقابله با سیاست‌ها و اقدامات تروریستی اسرائیل است و در طول سالهای مبارزه طولانی مدت خود، این اقدامات را به شکست کشانده‌اند، قادر خواهد بود که در برابر اظهارات اسموتریچ و بن گویر و دیگر مقامات تندرو کابینه اسرائیل بایستند و آن را ناکام بگذارد، همچنان که در گذشته نیز این کار را انجام داده‌است.

اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی که یکی از شرکای دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو است طی سخنانی در یک همایش روز چهارشنبه گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم.

وی اظهار کرده بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۲ فوریه (۴ اسفند) به نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی که در جریان آن ۱۱ فلسطینی شهید و ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند، منجر به شعله‌ور شدن مجدد تنش‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha