رئیس سمپاد: چالش‌های کشور را به دانش‌آموزان معرفی کنیم

شهرری - ایرنا - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی برای تنوع ماموریتهایش در جهان معاصر با چالش و مسئله‌های زیادی روبرو است، باید این چالش‌ها را به دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های انسانی معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، الهام یاوری روز پنجشنبه در بازدید دانش آموزان مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی شهرری از نیروگاه برق ری با عنوان "اردوی راهیان پیشرفت"، افزود: با ید از نیروی انسانی و به ویژه دانش آموزان بخواهیم در حوزه های متعددی که کشور به آنها نیاز دارد برای اثرگذاری حداکثری خودشان را آماده کنند و از طرفی فضایی را ایجاد کنیم که توجهشان به نیازهای اساسی کشور جلب شود.

وی تاکید کرد: کشور ایران با توجه به وسعت جغرافیایی از ظرفیت های قوی و غنی نیروی انسانی و مواد اولیه برخوردار است، برهمین اساس مسئله های زیاد نیز وجود دارد.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان وخانواده نیز در این اردو گفت: این اردو با هدف آموزش مدیریت مصرف برق و آشنایی دانش آموزان با مشاغل برقی در نیروگاه ری برگزار شد.

سمیه خداپرست، هدف دیگر از برپایی این اردو را آشنایی دانش آموزان با نحوه تولید برق برشمرد و افزود: همچنین دانش آموزان در این بازدید متوجه شدند که برق چه مراحلی را طی می کند به خانه شهروندان برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان به عنوان بازوان کمکی در برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق نقش آفرینی کنند.

نخستین اردوی راهیان پیشرفت با هدف ایجاد انگیزه برای انتخاب رشته تحصیلی برق در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و آموزش مدیریت مصرف برق با حضور دانش آموزان مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی شهرری در نیروگاه برق ری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha