۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 85045260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰میلیون اصله نهال در اردبیل متناسب با سازگاری محیطی غرس می‌شود

اردبیل-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از اجرای طرح کاشت ۴۰میلیون اصله نهال مختلف طی ۴ سال آینده در استان با توجه به تناسب منطقه‌ای و سازگاری شرایط محیطی خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست هماهنگی طرح بزرگ کاشت نهال در استان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته، طی ۴ سال آینده، سالانه ۱۰میلیون اصله نهال با توجه به تناسب منطقه‌ای و سازگاری شرایط محیطی در سطح استان اردبیل کاشته خواهد شد.

وی افزود: کاشت ۴۰میلیون اصله نهال طی ۴ سال در استان اردبیل، یک طرح بسیار بزرگ و کارشناسی بوده که با انجام برخی اقدامات دیگر، استان می‌تواند پیشگام بزرگ و مهم کشوری محسوب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در سطح استان اردبیل، مکان‌های قابل توجهی جهت کاشت نهال وجود دارد که باید از ظرفیت خدادادی به‌شکل حداکثری استفاده شود.

میرجعفریان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، نظامی و انتظامی باید به پوشش گیاهی مناسب و سازگار درختی مجموعه خود توجه کرده و دستگاه‌های مربوط برای کاشت نهال‌های زیبا و سازگار در حریم جاده‌ها برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش ایرنا سهم استان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعداد کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال تا یک سال و ۴۰ میلیون اصله نهال تا چهار سال آینده است.این طرح در چهارچوب مشارکت‌های مردمی در ایجاد و توسعه فضای سبز و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب زراعت چوب در استان اجرا می‌شود.

مبارزه با آلودگی هوا، مقابله با بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش خاک و روان‌آب‌ها و کاهش کربن و تولید اکسیژن است ضمن اینکه توسعه فضای سبز از اهداف این طرح بزرگ ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha