۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85045796
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانشگاهیان دولت را در پیشبرد مسائل کلان کشور یاری دهند

سنندج- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهور به حوادث چند ماه اخیر و گذر از فتنه دشمن اشاره کرد و گفت: اکنون با جنگ پیچیده‌ای مواجه هستیم و انتظار داریم دانشگاهیان و اساتید دولت را برای پیشبرد مسائل کلان کشور یاری دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی عصر پنجشنبه در نشست با روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کردستان در سنندج اظهار کرد: توقع ما از دانشگاهیان این است برای عبور از شرایط سخت اقتصادی و جنگ تمام عیار دشمن، پیشتاز باشند تا شرایط بهتری بر کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اساتید نقش برجسته ای در مشارکت مردم در انتخابات داشتند، افزود: انتظار ما از اساتید و صاحبان فکر و اندیشه بیشتر از دیگران است، چرا که با جنگ پیچیده ای مواجه هستیم و جنگی معمولی یا نظامی مثل دوران دفاع مقدس نیست.

معاون امور مجلس رئیس جمهور یادآور شد: اکنون بحث پیچیده تر شده و در جنگی روانی، رسانه‌ای و شناختی قرار داریم، جنگی که دشمن می خواهد مردم را دچار تصورات اشتباه کند، به طوریکه حتی خواص و مسئولان هم نتوانند تحلیل درستی از مسائل داشته باشند و تحت تاثیر قرار گیرند.

حسینی بر لزوم تعامل و همدلی برای عبور از شرایط سخت کنونی شد و ادامه داد: دولت هم شبانه روزی در حال کار و تلاش است اما دشمن هم بیکار ننشسته و دائم در حال طرح ریزی فتنه و ایجاد مشکل است.

وی یادآور شد: جنگ اقتصادی کنونی هم ممکن است مدتی طول بکشد اما این به معنای آن نیست که دولت کاری نمی کند و برنامه ریزی ندارد؛ بنابراین امیدواریم تبعات منفی آن کنترل شود که نیاز به همکاری همه است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور به شعار امسال رهبر معظم انقلاب اشاره داشت و گفت: امسال حمایت از شرکت های دانش بنیان جدی تر بود و تعدادشان در کشور افزایش یافت؛ البته پیشتر هم صاحب ایده کم نداشتیم اما برای تبدیل ایده به محصول و عرضه به بازار و صادرات مشکل داشتیم، چرا که منافع برخی در واردات بود.

حسینی بر لزوم بی نیاز کردن کشور از برخی امکانات و لوازم تولید غرب تاکید کرد و افزود: در بحث تهیه واکسن دیدیم که غربی ها همکاری نکردند و ما خود اقدام به ساخت آن کردیم و موفق هم شدیم.

تلاش دائم دشمن ایجاد التهاب در کشور است

وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش دشمن برای متلهب کردن اوضاع کشورمان اشاره و اظهار کرد: همه مشاهده کردیم با وجود آشوب ها در پاییز امسال، از طرح های متعدد آبرسانی، گاز، نفت و نیروگاه از جمله راه آهن زاهدان- خاش بهره برداری شد که نشانگر این بود دولت در خدمت به مردم کوتاهی نمی کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور یادآور شد: دولت در ابتدای فعالیت خود با شرایط بدی در بحث پرداخت حقوق و مزایا و دستمزد کارکنان مواجه بود اما تلاش کرد درآمدها را افزایش و ضمن هزینه های جاری، مصوبات سفرهای استانی را هم عملیاتی و اجرایی کند.

حسینی باز هم گریزی به تلاش غربی ها برای فشار بر ایران زد و گفت: در همین کنفرانس مونیخ، اروپایی ها برخورد نامناسبی با ایران داشتند و بحث حقوق بشر و دخالت ایران در جنگ اوکراین را مطرح کردند. در کنار آن جلسات متعدد با ضدانقلاب و معاندین می گذارند و حالا بحث اتفاقات اخیر در مدارس را مطرح می کنند تا فشار را مضاعف کنند.

وی تاکید کرد: دشمن می خواهد دائم در ایران التهاب ایجاد کند و آرامش نباشد و مردم احساس ناامنی کنند؛ همین بحث مدارس دخترانه برای نگران کردن پدر و مادرها است تا تفسیر و تحلیل خاص خود را ارائه دهند و مثل قضایای اغتشاشات دروغ هایی نسبت دهند که واقعیت ندارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: دشمن می خواهد با قدرت رسانه ای و فضای مجازی، برخی مسائل را بزرگنمایی کند و بعضی دیگر را کوچک جلوه دهد.

حسینی به خنثی شدن توطئه دشمن با حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: دشمن در همین اغتشاشات اخیر طمع زیادی به کردستان داشت و سعی داشت این استان را از دست رفته جلوه دهد اما با سفر رئیس جمهور به کردستان، تبلیغاتشان نقش بر آب شد.

وی به در دست بررسی بودن بودجه سال آینده در مجلس اشاره و اضافه کرد: پیشنهاد لایحه بودجه در دولت ۱۸ جلسه مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم به تصویب مجلس برسد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان به این هم اشاره کرد که رئیس جمهور و دولت همواره آماده شنیدن انتقادات دانشگاهیان و اساتید هستند و حتی پیشنهاد می کنیم با جریان های سیاسی مختلف دولت هم گفت و گو داشته باشید و برای ارائه خدمت بهتر به مردم به دولت منعکس کنید.

دانشگاهیان دولت را در پیشبرد مسائل کلان کشور یاری دهند

آمادگی ۵۰ سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه گذاری در کردستان

استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: اختصاص ۱۷هزار میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرحهای عمرانی در سفر ریس جمهور به استان نشان دهنده نگاه ویژه دولت به استان است که تاکنون ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اینکه دشمنان نظام برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه تجربیات ۴۴سال گذشته را یک‌جا، علیه نظام پیاده کردند، گفت: مردم با وحدت خود این توطئه شوم را خنثی کردند که بارزترین جواب کوبنده آنان، افزایش ۱۰۰ درصدی حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود.

وی با اشاره به حرکت کردستان در مسیر توسعه و پیشرفت، اضافه کرد: تاکنون ۵۰ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در استان دریافت و بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه متوسط درآمد خانوارهای این استان پایین‌تر از متوسط کشوری است، خواستار توجه بیشتر در بعد اقتصادی به این استان شد.

در این نشست، دانشگاهیان کردستان هم نقطه نظرات خود را با معاون امور مجلس رییس جمهور در میان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha