۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85045982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه های ایلام در جذب دانشجوی خارجی موفق عمل کرده اند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: تلاش دشمن در اغتشاشات اخیر آشفته کردن دانشگاه ها بود که ‌با مدیریت روسا و مسوولان دانشگاه های استان این نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز جمعه در نشست معاون امور مجلس ریاست جمهوری با روسای دانشگاه ها و اعضای کانون دانشگاهیان استان ایلام اظهار داشت: در جریان اغتشاشات اخیر در استان ایلام با وجود تعدد قومیت ها، نقشه های دشمنان با درایت بزرگان و مسوولان ارشد استان خنثی شد.

وی افزود: دانشگاه های استان ایلام دارای بیش از ۳۳ هزار دانشجو، ۹ خوابگاه و بیش از یک هزار نفر عضو هیات علمی است و مسوولان دانشگاهی استان در جذب دانشجویان خارجی به ویژه کشور عراق موفق عمل کرده اند.

استاندار ایلام یادآور شد: استان از نظر اقتصادی جایگاه قابل قبولی در کشور دارد و در مقایسه با سایر استان ها از نظر اشتغال رتبه اول، مسکن هفتم و عزل و نصب مدیران هشتم است و در ارزیابی استانداران نیز ایلام جایگاه مطلوبی کسب کرد.

بهرام نیا با اشاره به تبادلات و ارتباط فرهنگی و تجاری استان ایلام با کشور عراق، ایلام در حوزه فرهنگی، مذهبی و اقتصادی با عراق ارتباط مطلوبی دارد و در حوزه اربعین نیز گرانیگاه اربعین کشور است.

وی اضافه کرد: باوجود تعدد مرزهای منتهی به عراق اما بیشتر زائران به سبب وجود فاکتورهایی چون همجواری با استان های شیعه نشین عراق، امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق و مسافت اندک به عتبات عالیات مهران را انتخاب کردند.

استاندار ایلام در خصوص رتبه اول اشتغال استان ایلام در سیزدهم هم توضیح داد: سهم‌ اشتغال برای استان ایلام بیش از ۶ هزار و ۷۷۲ هزار بود در حالی که ۱۵ هزار اشتغال در استان ایلام ایجاد شد که ثبت آمار بیمه شده ها به طور مصداقی اثبات گر این مدعا است.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در این مدت استان ایلام برای راه اندازی مجدد واحدهای راکد و نیمه فعال رتبه چهارم و راستی آزمایی آمار اشتغال رتبه اول کشور را کسب کرد و ۳۲ واحد نیمه فعال و ۲۳ واحد تعطیل شده در استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

رییس دانشگاه ایلام نیز به نمایندگی از روسای دانشگاه های استان ایلام نیز در این نشست، اطهار کرد: قانون جوانی و جمعیت فاقد پشتوانه مالی مطمئنی است و شرایط مناسب ازدواج آسان دانشجویی فراهم نیست و احداث خوابگاه های متاهلی باید در موضوع ازدواج آسان مد نظر مسوولان باشد و کمگ هزینه ازدواج برای جوانان و دانشجویان در نظر گرفته شود.

طاهر علی محمدی افزود: اشتغال و کاهش بیکاری، توجه عملیاتی و اعتباری به مسائل فرهنگی خارج از نگاه شعاری، توجه به مساله تورم و گرانی، تزریق یارانه برای خرید البسه مناسب و ارزان برای خانواده ها، تسهیل اعزام دانشجویان به راهیان نور باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: تسهیل ارتباط دانشگاه با صنعت و صنایع یک ضرورت است در حالیکه صنایع خود را مکلف به همکاری با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان نمی بینند در حالی که همکاری های پژوهشی صنعت و شرکت های دانش بنیان ضروری به نظر می رسد.

علی محمدی در مورد پذیرش دانشجویان خارجی هم یادآور شد: دولت باید در جذب دانشجویان خارجی به ویژه عراقی تلاش و رایزنی و همچنین در دانشگاه های خارج از کشور نیز کادرسازی کند.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور سید محمد حسینی، رواسای دانشگاه ها و اعضای کانون دانشگاهیان استان ایلام برگزار شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور عصر دیروز از مسیر زمینی وارد استان ایلام شد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، افتتاح پروژه های آبرسانی، سخنرانی پیش از خطبه ها و حضور در میز خدمت دستگاه ها در مصلی شهر ایلام از دیگر برنامه های حسینی در سفر به استان ایلام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha