۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85045881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش ارتقای جایگاه آیین‌های پهلوانی در سبزوار برگزار شد + فیلم

سبزوار- ایرنا- همایش ارتقای جایگاه آیین‌های پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شامگاه پنجشنبه به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این همایش با عنوان "هم اندیشی ارتقای جایگاه آیین‌های پهلوانی و ورزش زورخانه ای" به همت گروه زبان وادبیات فارسی دانشگاه حکیم و با همراهی برخی هیات ها، نهادهای فرهنگی و ورزشی با حضور شماری از پیشکسوتان فرهنگی، ورزش پهلوانی و زورخانه ای، استادان و مدرّسان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

عضو هیات علمی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری در این آیین گفت: ترویج آیین های مذهبی، تقویت روحیه ملّی گرایی، گسترش فرهنگ انسان‌دوستی و عدالت اجتماعی و برابری فرادستان و فرودستان جامعه و ترویج باورهای عیاری، پهلوانی و جوانمردی برخی از کارکردهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای است.

مهیار علوی مقدّم افزود: سبزوار یکی از خاستگاه های دیرین آیین پهلوانی و ورزش زورخانه ای در کشور است.

در این همایش رییس کمیته استعدادیابی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی کشور و شماری از اهالی این رشته ورزشی، استادان دانشگاه و مرشدان به تبادل نظر درباره جایگاه آیین های پهلوانی و ورزش زورخانه ای پرداختند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سبزوار از قطب‌های رشته ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در کشور است و تاریخ این رشته ورزشی در این منطقه به زمان نهضت سربداران می‌رسد.

هم اینک بیش از ۳۰۰ ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه ای در رده‌های سنی نونهالان تا پیشکسوتان در ۶ زورخانه این شهر فعالیت دارند و ۳۰ مرشد برجسته نیز در سبزوار حضور دارند که برخی از آنها در سطح کشوری و بین المللی شناخته شده اند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha