۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85046091
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد گیلان‌ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

رشت _ ایرنا _ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: در سال جاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام و تسهیلات ارزان قیمت در بخش اشتغال به افراد تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس اهرابی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت در جمع نمازگزاران با اشاره به افزایش پرداخت وام و تسهیلات اشتغال در سال جاری نسبت به پارسال اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به جوانان و افراد تحت پوشش پرداخت شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان ۱۲۷ هزار خانوار را تحت پوشش دارد؛ اضافه کرد: این آمار با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان ناراحت کننده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش کمک معیشت مصوب از سوی مجلس برای خانواده های تحت پوشش ماهانه ۹۲ میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش این نهاد در گیلان کمک می شود.

وی با تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان در بخش مسکن افراد تحت پوشش افزود: هزار و ۳۳ واحد مسکونی در دست احداث فردا شنبه افتتاح خواهد شد.

اهرابی با اشاره به ۲۹۰ مرکز نیکوکاری و با بیان اینکه کار در این مراکز را در دست مردم داریم، افزود: پارسال در جشن نیکوکاری ۳۳ میلیارد تومان جمع آوری شد و پیش بینی می شود که این رقم امسال به ۳۷ میلیارد تومان برسد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با توجه به فرارسیدن هفته درختکاری با تشریح ارزش و اهمیت منابع طبیعی، درخت و جنگل گفت: این منابع علاوه بر ارزش اقتصادی در تولید اکسیژن، تلطیف هوا، حفظ آب و خاک و جلوگیری از سیلاب نقش مهمی دارند.

سرخوش کرم زاده اظهار کرد: در شمال ایران جنگل های هیرکانی واقع شده که یکی از باارزش ترین جنگل های دنیا به عنوان ذخیره گاه ژنتیکی ارزش و اهمیت است.

وی در ادامه با تشریح برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری در بخش های مختلف از جمله توسعه جنگل و جنگلکاری افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور که با دستور رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی بوده و ابلاغ شده‌ که سهم گیلان کاشت حدود ۲۰ میلیون اصله است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: اجرای طرح زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات‌ و اجرای پروژه های آبخیزداری از دیگر طرح های در دست این اداره کل است.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha