۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85046093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان فعال است

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85046093
۳۸۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۸۳ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان شامل ۱۶۰ کانون شهری و ۲۲۳ کانون روستایی فعال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امر اله حسنی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، افزود: از مجموع کانون های فرهنگی و هنری در سطح استان ۱۶۷ کانون در شهر زنجان، ۹۰ مورد در خدابنده، ۳۱ کانون در ابهر،۲۹ کانون در طارم، ۲۴ مورد در ماهنشان، ۲۳ کانون در خرمدره ، ۱۱ مورد در سلطانیه و هشت کانون ایجرود واقع شده است.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از گسترده ترین شبکه های فرنگی و هنری حتی در دورترین روستاها به شمار می رود، اضافه کرد:۷۳ درصد اعضای کانون ها آقایان و ۲۷ درصد بانوان هستند.

به گفته این مسوول، هم اکنون ۱۴ هزار جوان و نوجوان در کارهای مساجد فعالیت می کنند و مهمترین اقدامات انجام گرفته برگزاری دوره مدیریتی فرهنگی مساجد، آموزش زوج های جوان و توانمندسازی مربیان سرود بوده است.

حسنی با بیان اینکه در مقابل یک جنگ تمام عیار توسط ایادی استکباری قرار گرفته ایم، افزود: دشمنان جنگ احزاب را در کشور به راه انداخته اند و برای مقابله با آنها باید به مساجد بازگشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مساجد جزو مراکز مهم بوده و کارکردهای مختلفی دارد، اضافه کرد: نهضت بازگشت به مساجد باید انجام گیرد تا برای مقابله با دشمن از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مسوول با بیان اینکه اولین اقدام مدنی توسط پیامبر اسلام بهره گیری از ظرفیت مسجد بوده است، گفت: در زمان شکل گیری انقلاب نیز مساجد اثر بخشی فراوانی داشت و در دوران جنگ تحمیلی هم مهمترین مرکز به کمک در جبهه ها بود.

وی با بیان ینکه هم اکنون از ظرفیت مساجد نیز استفاده می شود،گفت: در زمان شرایط کرونایی هیات امنای مساجد و بسیجیان از این مکان مقدس استفاده کردند که این موارد نشان از اهمیت مسجد است.

حسنی افزود: منظور از بازگشت به مسجد به معنای شلوغ شدن در هنگام اقامه نماز نیست، بلکه مسجد مکانی است که کارکرد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی دارد و باید موانع آن را حل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون برای ساخت یک فیلم ضد اسلامی ۱۷۰ میلیون دلار هزینه می کنند و ما به طور یقین چنین بودجه ای نداریم اما خداوند در آیات قرانی وعده کرده است که هر کس دین خدا را کمک کند خداوند کمک حال او خواهد بود که یکی از نمادهای آن مساجد است.

وی با بیان اینکه برای تقویت بنیان های اصیل در مسجد موافق هستیم، گفت: اولین کارکرد مسجد آموزش و سپس فرهنگی و هنری است.

این مسوول با تاکید بر اینکه در کارکرد فرهنگی مساجد ضعیف هستم و نیاز به تقویت بیشتر داریم، ادامه داد: وجه تمایز اسلام وجود همین مساجد است چرا که علاوه بر کارکردهای معمول، کارکرد دیگر تبلیغی و تبیینی دارد.

حسنی از دیگر مهمترین کارکردهای اجتماعی مساجد به همت هیات امنا و جوانان را تشکیل صندوق های قرض الحسنه بیان و خاطرنشان کرد: دشمن با تمام توان در حوزه رسانه وارد شده و یکی از کارکردهای مساجد، فضای تعاملی و همکاری در این زمینه است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha