تازه‌ترین شرایط کرونا در استان سمنان؛ آرادان و مهدیشهر وارد وضعیت نارنجی شدند

سمنان - ایرنا - شهرستان‌های آرادان و مهدیشهر در استان سمنان طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت نارنجی کرونایی، چهار شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در تازه‌ترین رنگ‌بندی وضعیت کرونا در کشور، شهرستان‌های آرادان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و میامی در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمسار و سرخه در وضعیت آبی قرار دارند.

در رنگ‌بندی قبلی کرونایی، شهرستان‌های سمنان، سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی کرونایی و بقیه شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت آبی بودند.

بر پایه آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور، پس از مدتها یکی از شهرها در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی کشور از ۶ به ۱۳ شهر رسید. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۴ به ۱۱۸ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۴۸ به ۳۱۶ شهر کاهش یافت.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

بیشتر بخوانید: مهار خیز کرونا در پرخطرترین استان کشور با رعایت نکات بهداشتی

به گزارش ایرنا، هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha