وزش باد نسبتا شدید و غبار تا روز دوشنبه در کرمانشاه تداوم دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: وزش باد به نسبت شدید و غبار به ویژه در نیمه غربی استان تا پایان روز دوشنبه تداوم دارد.

« سعید قاسمی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هوای استان امروز، تحت تاثیر موجی کم رطوبت خواهد بود و این موج علاوه بر رشد ابر، در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک محلی، بتدریج سبب نفوذ غبار، بخصوص به جو نیمه غربی استان می شود.

وی افزود: در روز یکشنبه، غبار نسبتاً رقیق و در بعضی ساعات وزش باد، مهمترین پدیده های قابل ذکر در سطح استان خواهند بود و به دنبال این وضعیت، از دوشنبه تا جمعه، مجدداً امواجی ناپایدار جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده به تناوب سبب، وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: شرایط ناپایدار در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در نیمه شمالی از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

قاسمی یادآور شد: در روز دوشنبه، وزش باد که گاهی اوقات نسبتاً شدید خواهد بود؛ علاوه بر گردوخاک محلی، ممکن است سبب نفوذ غبار، خصوصاً به جو مناطق غربی استان شود.

وی ادامه داد: همچنین؛ متوسط دمای هوا که تا روز دوشنبه تغییرات زیادی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج کاهش می یابد.

قاسمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور با ۲ درجه بالای صفر سردترین و قصر شیرین با ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین نقاط استان بود.

وی اظهار کرد: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین ۹ و ۲۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha