۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85047182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ واحد آموزشی ایلام آماده پذیرش مهمانان نوروزی است

ایلام - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۱۰۰ واحد آموزشی در قالب ۴۹۰ کلاس درس آماده پذیرش مهمانان و گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی درویشی روز شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴٠۲ در این استان اظهار کرد: مهمانسرای ایلام، زائرسرای مهران و تمامی خانه‌های معلم و باشگاه‌های فرهنگیان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: اسکان مسافران نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۳ فروردین سال ۱۴٠۲ ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های دره‌شهر، بدره، سیروان و ایلام بیشترین میزان پذیرش مهمانان نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان را داشته باشند.

درویشی اضافه کرد: با توجه همزمانی تعطیلات عید نوروز با ایام رمضان، از مسئولان اجرایی درخواست می‌شود در حوزه مسائل حفاظتی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تجهیزات برخی مدارس ایلام پاسخگوی نیاز مهمانان نوروزی نیست بنابراین از مسئولان تقاضا می‌شود تجهیزات لازم را به صورت امانی در اختیار این اداره کل قرار داده تا مسافران با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد: بیشتر مسافران نوروزی فرهنگی در ایام نوروز اسکان در مدارس ایلام را انتخاب می‌کنند بنابراین تجهیز این مکان‌ها اولویت مهم آموزش و پرورش استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این نشست از برگزاری پویش همراهان سفر ایمن در ۲ ایستگاه جاده‌ای طی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

سیدزاهدین چشمه‌خاور اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور پویش همراهان سفر ایمن در ۲ ایستگاه و به منظور افزایش فرهنگ رانندگی در جاده‌ها از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در استان ایلام در ۲ ایستگاه در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی(مرز مهران) و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ثامن الحجج کیلومتر ۱۹ محور ایلام- سرابله اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: با توجه به تقارن ایام تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان با همکاری ستاد اقامه نماز استان و با هدف فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی، کاهش سوانح رانندگی و ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی و اقامه نماز در سفرهای نوروزی این پویش در قالب برنامه‌های فرهنگی،هنری،مذهبی و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی اجرا می‌شود.

چشمه‌خاور به افزایش دانش عمومی جامعه در خصوص ترافیک و افزایش ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز سانحه در جاده‌ها خستگی راننده‌ها است که در این طرح سعی می‌شود رانندگان به توقف در طول سفر با هدف رفع خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی ترغیب شوند، ضمن اینکه ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha