قرارگاه خاتم الانبیا ۳۵۰ پروژه عمرانی فعال در کشور دارد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: این قرارگاه با ۵۴ هزار نیروی انسانی و مشارکت ۱۵۰ پیمانکار،بیش از ۳۵۰ پروژه عمرانی فعال در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، آب و دریا، راه و شهرسازی، فناوری و مهندسان مشاور در مناطق مختلف کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله حاجی زمانی روز شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان یکهزار تختخوابی استان اردبیل اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا با خدمات عمرانی در پالایشگاه‌ها و افزایش ۴۵ میلیون لیتر تولید بنزین در روز، در خنثی کردن تحریم‌ها در حوزه سوخت نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا با احداث پالایشگاه خلیج فارس زمینه تولید روزانه ۱۳ میلیون لیتر ظرفیت فراهم کرده و با اجرای طرح‌های متعدد در پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز در کشور را ارتقا داده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا اجرای 6 هزار و 400 کیلومتر خط انتقال نفت و گازدر مناطق مختلف کشور، احداث 62 بند و سد با ظرفیت معادل 50 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور را از اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا ذکر کرد و افزود: علاوه بر این قرارگاه برای آبرسانی به ۱۰ شهر و کلانشهر فعال است و طی حدود یک سال اخیر با اجرای طرح غدیر، به ۳۶ شهر و یکهزار و ۴۰۰ روستای استان خوزستان آبرسانی کرده است.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه راه و شهرسازی هم چهار هزار کیلومتر راه آهن معادل ۳۰ درصد شبکه ریلی کشور را احداث کرده است. علاوه بر این ۹۰۰ کیلومتر آزادراه احداث و شبکه جاده ای کشور اضافه کرده است.

اسدالله حاجی زمانی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکله‌های بنادر کشور نیز با خدمات قراگاه خاتم الانبیا هشت برابر افزایش یافته است. همچنین ۳۳۸ کیلومتر مترو با ۱۵۰ ایستگاه را یا ساخته و یا درحال تکمیل است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه با اشاره به برنامه قرارگاه برای ساخت و تحویل پنج هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی اظهار کرد: مگابیمارستان تهران نیز آماده افتتاح است که بزرگترین طرح درمانی بعد از انقلاب اسلامی در مرکز کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم لانبیا عهده‌دار ساخت و تکمیل بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل شده است، ابراز امیدواری کرد این طرح عمرانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، بدون وقفه اجرا و طبق برنامه زمانبندی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha