کارگردان «های‌پاور»: تاریخ را تحریف نکردم/ اعتراض فرماندهان ارتش به «منصور»+فیلم

تهران- ایرنا- کارگردان «های پاور» در پاسخ به انتقادهای واردشده به این فیلم سینمایی گفت: می‌گویند که تاریخ در «های پاور» تحریف و رمز عملیات کربلا توسط محسن رضایی و نه شهید صیاد شیرازی اعلام شده است، در صورتی که صیاد شیرازی هم در کنار او و همان سالن رمز را اعلام می‌کند و این به منزله تحریف نیست.

هادی محمدپور در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: در خصوص های پاور انتقادهایی شده بود که آنها را خواندم و شنیدم. همه این انتقادها را قبول دارم اما یک سری انتقادها به دلیل نداشتن علم کافی از فیلم بود.
همه انتقادها را قبول دارم اما یک سری انتقادها به دلیل نداشتن علم کافی از فیلم بود

وی افزود: باید در پاسخ به این افراد بگویم طبق تحقیقاتی که انجام داده بودیم لباس ارتشی‌ها تنها لباس آبی رنگ که در عموم دیدیم نیست. در زمان عملیات‌هایی که انجام می‌شد لباس پرسنل پدافند هوایی همان لباس یشمی رنگی بود که آن را در فیلم نشان دادیم.

محمدپور درباره تحریف تاریخ در های پاور هم گفت: می‌گویند که تاریخ در های پاور تحریف و رمز عملیات توسط محسن رضایی و نه شهید صیاد شیرازی اعلام شده است در صورتی که طبق آرشیوی که بررسی کردم و دیدم اول رمز را محسن رضایی و بعد صیاد شیرازی که در کنار او و در همان سالن است برای عملیات کربلا اعلام می‌کند و این به منزله تحریف نیست.

کجای ارتش فرمانده نیروی هوایی در حال بغل کردن یک سگ است؟

وی درباره مقایسه های پاور با منصور هم اظهار داشت: طبق جلساتی که با بزرگان ارتش داشتیم نقطه نظراتی درباره فیلم منصور داشتند که نیاز می‌دانم {منتقدان} بدانند. کجای ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده نیروی هوایی در حال بغل کردن یک سگ است که این مورد اعتراض فرماندهان ارتش قرار گرفت.

محمدپور افزود: برای گرفتن وقت با فرمانده نیروی هوایی چند ماهی دستکم باید منتظر ماند اما در منصور فرمانده نیروی دریایی ارتش اینگونه نشان داده می‌شود که در حال قدم زدن و راه رفتن در کوچه و خیابان و دنبال جوشکار، مهندس و صافکار است که اصلا مورد قبول دوستان ارتشی نبود و خیلی از مسائل دیگر که به شخصیت شهید ستاری در منصور بیشتر توهین شده و نه در های پاور.

به شخصیت شهید ستاری در منصور بیشتر توهین شده و نه در های پاور

وی افزود: های پاور عملیات‌محور و بر مبنای تفکر شهید ستاری بود و می‌خواستیم عملیات والفجر هشت را نشان دهیم. بودجه های پاور یک پنجم آن چیزی است که برای کم هزینه‌ترین فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر و مقاومت شده و از نظر من های پاور شاهکار است و اگر کسی می تواند، با همین بودجه چنین فیلمی بسازد.

جشنواره فیلم مقاومت عرصه‌ای برای رخ‌نمایی سربازان رسانه‌ای است

کارگردان های پاور که با این اثر در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش اصلی این رویداد نامزد شد، درباره فیلم مقاومت هم گفت: جشنواره فیلم مقاومت جشنواره‌ای است که در آن سربازان رسانه‌ای نظام باید خودشان را نشان دهند و من دوست داشتم به عنوان فیلمسازی که توانستم یک کار ارزشی بسازم در این جشنواره شرکت کنم. امیدوارم کارم مورد اقبال داوران و دوستداران قرار گیرد.

محمدپور افزود: جشنواره فیلم مقاومت اصلی‌ترین جبهه فرهنگی ما در حوزه فیلم‌های دفاع مقدسی است که اکنون گسترش یافته و فراسرزمینی شده و فیلم های فلسطین و مقاومت در آن گنجانده شده است.

وی گفت: توجه به این بخش می‌تواند تفکرات فیلمسازان ما را به مسیر درست هدایت کند و امیدوارم طبق سال‌های گذشته ادامه دار باشد و هر سال شاهد برگزاری آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha