«های‌پاور» دیالوگ‌محور، کلیشه‌ای و سرشار از نابلدی

گرگان - ایرنا - «های‌پاور» نخستین تجربه فیلمسازی «هادی محمدپور» در ژانر دفاع مقدس است که با وجود تلاش برای نمایش رشادت پدافند هوایی ارتش در عملیات والفجر هشت، به دلیل برخی ضعف‌های ساختاری مانند نداشتن فیلمنامه قوی و دیالوگ‌محوری، ماجرای رشادت شهید ستاری را به‌هدر می‌دهد و اثری کلیشه را وارد گیشه می‌کند.

به گزارش ایرنا، «های‌پاور» فیلمی با محور رشادت پدافند هوایی و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری در عملیات والفجر هشت است که «هادی محمدپور» فیلمساز جوان و فیلم اولی جشنواره تلاش کرد چهره واقعی و به دور از اغراق برای رشادت قهرمانان خود ترسیم کند اما نداشتن فیلمنامه، ریتم کند داستان و وجود برخی ضعف‌ها سبب شد این فیلم چندان مورد پذیرش مخاطبان قرار نگیرد.

محمدپور در «های‌پاور» تلاش می‌کند نقش منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش و ارائه کننده طرح، برنامه و ابتکار پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت را به تصویر آورد و از مسیر بازنمایی گوشه‌ای از عملیات‌های هوایی، مخاطب را با قهرمانان تاثیرگذار اما کمترشناخته شده دفاع مقدس آشنا کند.

یک پیشکسوت بازیگری گلستان بعد از تماشای این فیلم به خبرنگار ایرنا گفت: در این فیلم به خوبی نشان داده می شود که سرهنگ ستاری طرحی را برای مبارزه با هواپیماهای دشمن ارائه می دهد که موفقیت بزرگی را ایران در دوران دفاع مقدس و عملیات والفجر هشت به همراه داشت.

الله‌قلی نظری بیان کرد: «های‌پاور» نشان‌دهنده فعالیت اندیشمندان در دفاع مقدس است که از همه زندگی خود در راه دفاع از میهن گذشتند تا از مرزهای کشور در برابر متجاوزین دفاع کنند.

پیشکسوت بازیگری گلستان ادامه داد: تفاوت قائل‌شدن میان قهرمان وطن و یا تن دادن به احساسات خانوادگی، قیاسی است که در این فیلم مورد توجه قرار می‌گیرد و مخاطب را با روایتی دیگر از انتخاب قهرمانان وطن در بزرگاه حساس آشنا می‌کند.

یکی از بینندگان جوان گلستانی هم پس از اکران این فیلم در سینمای عصر جدید گرگان به ایرنا گفت: فیلمنامه و انتخاب داستان، نقش مهمی در معرفی قهرمانان جنگ دوره دفاع مقدس دارد اما با وجود زحمات زیاد کارگردان، اثر مورد انتظاری به مخاطب ارائه نشده و های‌پاور نسبت به دیگر آثار حوزه دفاع مقدس ضعیف‌تر بود.

بهادر مسگران افزود: تکنیک، کارگردانی و بازی بازیگران در این فیلم ضعیف و کمتر از حد و اندازه‌های جشنواره فجر بود.

حمید بهادرزاده دیگر مخاطب فیلم های‌پاور در سینمای عصر جدید گرگان گفت: کارگردان جوان و فیلم اولی جشنواره فجر انتخاب موضوع خوبی داشت و نسبت به تجربه خود کار خوبی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: با وجود فیلمنامه مناسب، بازیگران های‌پاور خشک بازی کردند و در انتخاب بازیگر دقت نشده بود از جمله در نقش سرهنگ منصور ستاری هیچ وجه شباهتی بین بازیگر و شخصیت واقعی شهید ستاری وجود نداشت و مخاطب نتوانست با وی ارتباط بگیرد.

به اعتقاد کارشناسان، فیلم های سینمای مقاومت در نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاثیرگذار بوده و فیلم‌سازان با انتخاب سوژه های ارزشمند در هشت سال دفاع مقدس به بازسازی جامعه انقلابی کمک می کنند.

فیلم سینمایی "های‌پاور " به کارگردانی هادی محمدپور و با بازی اتابک نادری، فرزاد حسنی، علیرام نورایی، سپیده خداوردی، مهرداد ضیایی، مجید پتکی، الناز اسماعیلی، رضوان خدامی، آرمان جوکار و هادی محمدپور ساخته شده است.

فیلم‌های شماره ۱۰، جنگل پرتقال، چرا گریه نمی کنی؟، هایپاور، هفت بهار نارنج، روایت ناتمام سیما، در آغوش درخت، آنها مرا دوست داشتند، یادگار جنوب، بعد از رفتن، سرهنگ ثریا، پرونده باز است، کاپیتان، هوک، غریب، آه سرد و عطرآلود به عنوان فیلم‌های جشنواره فجر در گرگان اکران می شود.

استان ۲ میلیون نفری گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما و ۱۴ سالن نمایش دارد.

" شماره ۱۰"، روایت واقعی سینما از روزهای ایثار و اسارت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha