۱۸۰ ملک مازاد دستگاه های اجرایی در کردستان شناسایی شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: ۱۸۰ ملک مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی شده است که برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام استان به فروش می رسند.

به گزارش ایرنا، محمد مشیرپناهی روز یکشنبه در جلسه ستاد مولدسازی دارایی و اموال دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، تعداد اموال مازاد شناسایی شده دستگاه های اجرایی استان را ۱۸۰ ملک خواند و اظهار کرد: تاکنون از این تعداد ۵۵ مورد به فروش رفته و منابع حاصل از فروش آنها به استان برگشته است.

وی مولدسازی اموال دولت را فرصت مناسبی برای توسعه استان خواند و اظهار کرد: مولدسازی دارایی های دولت بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه است و ظرفیت خوبی برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در کشور تنها ۱۰ درصد مولدسازی اتفاق افتاد و همین باعث شد کارگروه ویژه ای برای آن تشکیل شود.

۱۸۰ ملک مازاد دستگاه های اجرایی در کردستان شناسایی شد


مشیرپناهی با اشاره به اینکه سفرهای استانی دولت سیزدهم پروژه محور است، ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه عمر پروژه های نیمه تمام کشور را ۱۷ سال عنوان کرده است بنابراین یکی از راهکارهای تسریع در اجرای این پروژه ها استفاده از مولدسازی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی مشمول این مصوبه هستند، یادآور شد: یکی از وظایف مهم ما بر اساس این مصوبه، شناسایی اموال مازاد و تعیین تکلیف آنها از طریق روش های مختلف مثل واگذاری، تهاتر و مشارکت با بخش خصوصی است.

مشیرپناهی ادامه داد: تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام استان و حذف برخی از طرح های نیمه تمام استان که فاقد توجیه اقتصادی است از دیگر روش های مولدسازی است.

وی رفع موانع حقوقی و تغییرکاربری ها را از دیگر موارد دیده شده در این مصوبه خواند و گفت: برای مجریانی که بحث مولدسازی انجام می دهند دستگاه های نظارتی حق ورود ندارند و هر مدیری هم مصوبه را اجرا نکند مرتکب جرم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha